|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
problem na finiszu budowy |
Autor |
Wiadomość |
mcpat
początkujący
Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016 problem na finiszu budowy
|
|
|
Na wstępie chciałem przywitać Szanowne Grono tegoż Forum. Dzięki zaangażowaniu i pasji osób Tu udzielających się dobijam do końca budowy mojego e-rowerka.
To drugi rower elektryczny z jakim mam styczność, pierwszy zbudowany przez jakąś niemiecką firmę zajmującą się na co dzień produkcją wózków inwalidzkich "przepadł", ale dał mi wyobrażenie czego oczekuję od kolejnego.
Dzięki pomocy i wsparciu kolegów TAS, Szwagier,Karlos44,Jarek-LT, Tomoaza i kilku innych powstał pojazd elektryczny na bazie trekkinga o niewiele mówiącej nazwie Pegasus solero disc koła 28", silnik NC 7x9 kaseta, sterownik GT-1500, bateria 20S10P z ogniw sanyo GA , skrzynka z laminatu w trójkącie, licznik by Michał V2. Konstrukcja jak wiele tutaj podobnych.
Powinienem był wszystko złożyć na ustawieniach sklepowych i później modyfikować, niestety zrobiłem najpierw wszystkie przeróbki i poskładałem w przekonaniu że wszystko zaskoczy za pierwszym razem....
Modyfikacji poddano silnik - podwojenie przewodów +zabezpieczenie termiczne, sterownik:
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0 , potencjometr precyzyjny ustawiłem na 30K, wymieniłem przewody fazowe i zasilające na miedziane, grubsze i zdecydowanie bardziej elastyczne, dodałem też wyłacznik termiczny..
Wszystko zostało poskładane, połączone i uruchomione. Zdecydowana większość funkcji dzięki lekturze forum, zadziałała zgodnie z oczekiwaniami . Dopracowania wymaga jeszcze kalibracja licznika i hamowanie regeneracyjne. To jednak są szczegóły które mogą poczekać i o to będę pytał później.
Teraz mam jeden duży problem.
Rower 'odpala" bez problemu, równo i płynnie przyspiesza ( na bardzo niskiej prędkości silnik wydaje jak dla mnie nieco dziwny dźwięk, taki "chrobotek") przy płynnym przyspieszaniu zasadniczo jest OK, Niestety przy gwałtownym dodaniu "gazu" prąd się wyłącza , trzeba wyłączyć i włączyć stacyjkę - prąd znowu jest i silnik reaguje na manetkę. Dodatkowo zauważyłem ze jadąc z niewielką prędkością (25-30 km/h) na tempomacie rower nie przerywa, również testując rower bez obciążenia z kołem w powietrzu mogę dowolnie "katować" manetkę i efektu odcięcia nie ma.
Wszystko wskazuje że jest to związane z jakimś zabezpieczeniem przed przeciążeniem ? Tylko gdzie szukać rozwiązania ? Może ktoś podpowie. Nie udało mi się niestety znaleźć odpowiedzi w czeluściach forum.
Podczas tych pierwszych testów - zrobiłem może 8-10 km, sterownik ledwo wyczuwalnie ciepły, silnik wyraźnie ciepły ok 40-50 stopni, spadek napięcia wg nieskalibrowanego wattomierza z 83,5V na 81V
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomysły. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
U siebie miałem na serwisie kilka rowerów z takim problemem bo ten watomierz zakłóca pracę halli i sterownik zrywał połączenie z hallami i był taki sam objaw.
Odłącz na próbę i sprawdź. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
mcpat
początkujący
Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Zrobiłem próbę na dwa sposoby. Odpiąłem przewód od halla do wattomierza - nadal przerywa.
Odpiąłem cały wattomierz od instalacji - nadal przerywa.
Ponadto zmostkowałem zabezpieczenie termiczne silnika, objawy nie ustąpiły.
Dodatkowo to co zaobserwowałem na świeżo - o ile na przełaczniku ustawionym na najmniejszą moc udaje sie kawałek przejechać, o tyle w wersji max odcina od razu. Odcina też gdy po przyspieszeniu zwalniam manetkę , ponownie już nie przyspieszę. Próbowałem też na postoju stojąc obok roweru dodawać "gazu" - pierwsze naciśnięcie - przednie koło idzie w górę, drugie czasami tak czasami nie, trzecie zawsze cisza..
Może też kogoś to naprowadzi na jakiś trop - 5V dla wattomierza wziąłem z przewodu manetki, fakt ze przy odpiętym liczniku nie powinno to mieć najmniejszego znaczenia, ale..? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Wg mnie opis wskazuje raczej na problem z segmentem baterii (puścił zgrzew/lutowanie) lub BMS głupieje gdy brak sygnału z któregoś segmentu. Zmierz napięcie każdego segmentu na BMS, pod obciazeniem.
Przypuszczam ze któryś segment nie ma 10P. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 01 Paź, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Paps
młodzik Paps
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 78 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016 problem
|
|
|
zobacz czy steroenik nie jest na 120% jesli tak daj go ma 100% jesli masz na 100% daj na 50% i zobacz czy ustalo |
|
|
|
|
mcpat
początkujący
Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Na trzech zakresach mocy sterownika odcina zasilanie, z tym że im mniejsza moc tym większa szansa na przejechanie jakiegoś odcinka, na największej praktycznie odcina natychmiast.
Będę musiał pomierzyć ten akumulator, muszę tylko doczytać jak to właściwie zrobić. Dostęp do wtyczek na BMSie jest, więc jakoś poradzę.Nie rozważałem tematu akumulatora, bo raz jest świeżo zrobiony i wyglądało to naprawdę nieźle, dwa myślałem że jeżeli BMS odcina zasilanie, to włączyć można ponownie po podłączeniu ładowarki, ale ze mnie specjalista od prądu jak z koziej itd. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
Jezeli bms blokuje sie to wystarczy zdjąć obciążenie i po ponownym podłączeniu znowu działa. Większość bmsow jest taka.
Najłatwiej byłoby sprawdzić na innym sterowniku.
Jeżeli po dodaniu gazu napiecie baterii na wtyczcce sterownika jest takie samo(dobre) a 5v na manetke(lub halle) znika to jest to cos ze sterownikiem(manetką, kablami do silnika etc). |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: |
Jeżeli po dodaniu gazu napiecie baterii na wtyczcce sterownika jest takie samo(dobre) a 5v na manetke(lub halle) znika to jest to cos ze sterownikiem(manetką, kablami do silnika etc). |
Jeżeli po dodaniu gazu, na obciążonym silniku, napięcie baterii jest takie samo..... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
Nie wliczam sagu, to przecież oczywiste. Jak doda gazu, sterownik mu odetnie to czy napiecie jest takie samo(bardzo zbliżone..) do tego przed odcięciem. Wątpię aby był w stanie zauważyć w trakcie dodawania gazu do ilu volt spada skoro mu tak szybko odcina. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
Jeśli będzie problem z pomiarem pod obciazeniem, choćby stacjonarnie hamowac kolem, no to nie majac warunków pomiarowych trzeba dać inny sterownik albo wypiac BMS.
No bo jak wiemy ten sam objaw może być z kilku powodów i trzeba je fizycznie eliminowac by być pewnym.
Chyba ze drobiazg montażowy, gdzieś po drodze jest problem styku wysokopradowego ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
Napisal : " rower bez obciążenia z kołem w powietrzu mogę dowolnie "katować" manetkę i efektu odcięcia nie ma."
Więc to chyba mniej wskazuje na problemy z zlymi połączeniami silnika ale wykluczyc nic nie mozna. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
mcpat
początkujący
Dołączył: 30 Cze 2016 Posty: 8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
Dziękuję za wszystkie sugestie. Po niedzieli będę kolejno wszystko sprawdzał. Najbardziej obawiam się problemu z akumulatorem - w miarę spadku napięcia problem jakby się nasilał, teraz przy 80v odcięło też z kołem w powietrzu. Sterownika niestety nie podmienię na próbę, jest zainstalowany na zewnątrz, przez co wszystkie przewody musiały zostać wydłużone i przy okazji wymieniono złącza na hermetyczne.
Jak tylko przeprowadzę sugerowane testy, albo się coś zmieni - zaraz dam znać. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
mcpat napisał/a: | Dziękuję za wszystkie sugestie. Po niedzieli będę kolejno wszystko sprawdzał. Najbardziej obawiam się problemu z akumulatorem - w miarę spadku napięcia problem jakby się nasilał, teraz przy 80v odcięło też z kołem w powietrzu. Sterownika niestety nie podmienię na próbę, jest zainstalowany na zewnątrz, przez co wszystkie przewody musiały zostać wydłużone i przy okazji wymieniono złącza na hermetyczne.
Jak tylko przeprowadzę sugerowane testy, albo się coś zmieni - zaraz dam znać. |
Jak odcina w powietrzu to raczej nie akumulator, zacząłbym od sprawdzenia tych złącz. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
Ja obstawiam halle. Sprawdz czy przypadkiem któryś się nie wysunał i np zamiast 0-5V podaje 0-2V. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|