|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Czuła manetka w skuterze |
Autor |
Wiadomość |
geoorge
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017 Czuła manetka w skuterze
|
|
|
Witam
Mam taki skuter:
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDmCuXO.html
Moim zdaniem manetka jest zbyt czuła, delikatne poruszenie powoduje gwałtowne przyśpieszenie.
Czy da się coś z tym zrobić?
Czy wymiana na inną manetkę coś pomoże? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017
|
|
|
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć nie znając jakiego typu (budowy) jest ta manetka.Opisany objaw jest charakterystyczny dla układów PAS posiadających tarczę z magnesami i czujnik halla ale to w rowerze.W twoim przypadku układu PAS raczej nie ma a rowerowa manetka,taka prawie powszechna z jednym magnesem i czujnikiem halla działa bardzo regularnie i liniowo i raczej trudno było by to zmienić bez jakiegoś uszkodzenia mechanicznego.Dlatego uważam, że powinieneś rozebrać manetkę i wizualnie sprawdzić czy obracający się wraz z manetką magnes względem nieruchomego czujnika halla jest sprawny,nie ukruszony lub poluzowany.Może też być to manetka działająca jak potencjometr który z "wiekiem" się wyrobił robiąc zwarcie czyli dając "pełną" moc i wówczas może pomóc wyczyszczenie.Generalnie bez rozebrania manetki nie da się określić przyczyn takiego stanu rzeczy. |
|
|
|
|
geoorge
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017
|
|
|
Manetka z linku to standardowa "hallowa" co widać po kabelkach.Manetka jest zasilana: czerwony +5V , czarny to masa (GND) a ten trzeci chyba biały to sygnał z czujnika halla i gdy podasz na manetkę (na czerwony kabelek) 5V,czarny to "-" minus na tym trzecim powinno się płynnie pojawiać napięcie od ok.1.2V do 4.2V. Możesz to pomierzyć miernikiem bez rozbierania manetki a tylko na złączu.Jeśli takie napięcie się płynnie (wraz z obrotem manetki) pojawia to albo coś ze sterownikiem albo?...może napięcie zamiast 5V jest wyższe? tylko wtedy "padłby" czujnik halla i płynnego napięcia być nie powinno? musisz to pomierzyć miernikiem ustawionym na pomiar napięcia mierząc napięcie pomiędzy kabelkiem czarnym i tym białym (może uda się to zrobić bez rozbierania manetki na pracującym silniku z podniesionym kołem napędzanym) |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017
|
|
|
A ja obstawiam nie wine manetki tylko sterownik tak agresywnie reaguje Nie wspominając o tym, że jeśli jest sterowany trapezem to rwie pewnie ładnie |
|
|
|
|
PiotrW
dyrektor
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 451 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017
|
|
|
podlacz na szybko inna manetke nawet kciukowa, zobacz czy bedzie jakas roznica.
Jak tak to manetka, jak nie to sterownik.
Ja mam tez skuter na podobnych podzespolach jak Acari czyli silnik QSa 48V3000W i sterownik QS4830 - u mnie dziala plynnie wszystko - jak na trapez, do plynnosci sinusa i tak nie ma co porownywac. |
_________________ Moja stajnia: KARIWA 13kW, Vector lite 5kW , FALCON 14kW , HERCULES 1kW, ROMET EV1, xiaomi m365 |
|
|
|
|
geoorge
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017
|
|
|
Żeby dostać się do wtyczki manetki muszę odkręcać osłony, na razie nie miałem czasu.
Możliwe że to wina sterownika, jak przełączę ogranicznik prędkości na 25 km/h to manetka jest mniej czuła (trzeba więcej przekręcić by przyśpieszała jak bez ogranicznika).
Nie rozbierałem mojego sterownika, jest ładnie uszczelniony.
Ale wygląda prawdopodobnie tak:
https://endless-sphere.com/forums/download/file.php?id=63275&sid=c1e9a5ec280edff2940dfa49bc7d2017
PiotrW
Mój silnik i sterownik jest na 60V.
Rozważałem wymianę sterownika na sinus, ale na razie brak funduszy na ten cel (może kiedyś). Jak przyśpieszam to łyka około 4 kW.
Jaki masz aku? I jak u Ciebie z zasięgiem?
Sprawdzałem u siebie przy jeździe 45-50 km/h bierze około 1 kW.
Mam jeszcze jedne problem w tym skuterze.
Licznik pokazuje że przejechane jest 50 km, a w rzeczywistości przejechałem około 40 km
Da się to jakoś wyregulować? |
|
|
|
|
deckardmst
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 04 Cze 2013 Posty: 177 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017
|
|
|
Tak swoją drogą kawał sterownika ! Ktoś miał styczność z takimi sterownikami w skuterach, jakieś zdjęcia środka itp ? Co to za twór. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|