|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nocne Ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017 Nocne Ładowanie
|
|
|
Zauważyłem pewną rzecz:
1. Ładowarka podłączona przez całą noc - napięcie rano 84V
2. Ładowarka odłączona po naładowaniu - napięcie rano 83,4V
Dlaczego tak się dzieje ?
Mam dwie myśli w tym temacie odnośnie punktu 1:
1a. Ładowarka stale doładowuje straty napięcia (globalnie dla pakietu) w efekcie balansowania przez BMS i rano bateria jest zbalansowana i w pełni naładowana.
2a. BMS uruchamia balansowanie dopiero po odłączeniu kabla ładowarki i w efekcie rano bateria jest niezbalansowana i w pełni nie naładowana. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017
|
|
|
W popularnych zestawach BMS + ładowarka:
84V - napięcie przed/podczas balansowana
83.4 - napięcie po balansowaniu (docelowe)
Więc to możliwe, że ładowarka stale uzupełnia spadki napięcia powodowane balanserem. Musiałbyś podłączyć amperomierz aby zaspokoić ciekawość |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017
|
|
|
Co Ciekawe jeszcze BMS rano przed i po odłączeniu ładowarki cały czas balansował a napięcie było 83,9-84V.
Może zostawienie ładowarki podłączonej na długi czas po naładowaniu jest szybszym sposobem na wyrównanie ewentualnych rozjazdów cel (konserwacja baterii np po zimie) zamiast robić kilka krótkich jazd i kolejnych ładowań |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017
|
|
|
Widać myśl producentów ewoluuje i nawet w czymś tak dobrze poznanym jak ładowanie nadal wprowadzane są jakieś subtelne zmiany. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017
|
|
|
Sygnalizacja zakończenia ładowania jest po osiągnięciu określonego prądu (faza CV), prąd spada i po osiągnięciu np. 100mA ładowarka sygnalizuje koniec, ale od 100 mA do zera jeszcze trochę czasu jest. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Sygnalizacja zakończenia ładowania jest po osiągnięciu określonego prądu (faza CV), prąd spada i po osiągnięciu np. 100mA ładowarka sygnalizuje koniec, ale od 100 mA do zera jeszcze trochę czasu jest. |
Jakieś wnioski ? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 29 Wrz, 2017
|
|
|
Tomas napisał/a: | ..
Jakieś wnioski ? |
Po osiągnięciu np. 100mA ładowarka sygnalizuje koniec, ale od 100 mA do zera jeszcze trochę czasu jest. I w zależności od typu łądowarki, przerywa ładowanie lub nie.
W tym czasie przy podłączonej i po odłaczeniu ładowarki pracuje BMS, który z koleji wyrównuje (stara się ) napięcia na poziomie 4,17 V x nS lub w pobliżu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Sob 30 Wrz, 2017
|
|
|
U mnie ładowarka naładuje dosć szybko, prąd spada do 50mA-40mA i tak utrzymuje się przez dobrych kilka godzin, potem spada do 0 i ładowarka się wyłącza. Jak zostawiam ją na noc, to rano zawsze jest już 0mA. Napięcie też jest wyższe niż nominale. |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Nie 01 Paź, 2017
|
|
|
A jaka jest procedura odłączania ładowarki w zestawie z bms? Tzn, po skończeniu ładowania odłączamy ładowarkę, bms sobie balansuje, czy można zostawić podłączoną ładowarkę na noc w garażu? Pytam, bo dotąd ładowałem modelarską a zamierzam przejść na bms. |
|
|
|
|
wladek312
początkujący
Dołączył: 12 Sie 2017 Posty: 25 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Pon 16 Kwi, 2018
|
|
|
Też zastanawiam się czy po skończeniu ładowania odpinać ładowarkę czy zostawić na dłużej?
Jak odpinam ładowarkę po skończeniu ładowania bms jest zawsze zimny, a jak zostawiam podłączoną ładowarkę to jak długo jest podłączona bms jest ciepły.
Nie sądzę żeby tak długo balansował bo często mierze sekcje i rozjazdy są o max. 0,02v. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2018
|
|
|
Jedyna pewna wskazówka, to zaświecenie się wszystkich diod na BMSie. I pozostawienie ładowarki po tym momencie już nic nie daje. W zasadzie można olać to co pokazują diody na ładowarce. Z kolei jeździć nie powinno się wcześniej niż aż wszystkie diody zgasną. Nie trzeba tego pilnować za każdym razem, ale w starszej baterii już lepiej tak.
P.S. Teoretycznie BMS cyfrowy (np. z BT) powinien móc odłączyć ładowarkę, gdy wykryje, że wszystkie cele osiągnęły napięcie do którego potem je rozładowuje. Ale czy tak się dzieje, to trzeba by spytać jakiegoś dociekliwego posiadacza takiego sprzętu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|