Co można by popełnić z takich 10" kółek bldc 4 x 350w? |
Autor |
Wiadomość |
yasiu77
początkujący
Dołączył: 18 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017 Co można by popełnić z takich 10" kółek bldc 4 x 350w?
|
|
|
Witam
Jak w temacie mam takie cztery kółeczka z hoveboarda 10" i zastanawiałem się czy by z nich nie dało się zrobić jakiś pojazd dla dzieciaków.
4 x 350w to już by jakoś jechało ale.. jak tym hamować? Da się to jakoś tym sterownikiem rozwiązać?
sterownik to takie cuś
https://www.banggood.com/...l?rmmds=myorder
20171018_154728.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 337 raz(y) 2,16 MB |
20171018_200017.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 220 raz(y) 2,63 MB |
|
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 18 Paź, 2017
|
|
|
Poczytaj o regenie, myślę że przy 4 silnikach regen by wystarczył ale niestety sterowniki z hamowaniem regeneracyjnym są droższe. Ostatnio jedna osoba zrobiła gokarta z tymi silnikami, nie mogę teraz znaleźć tematu. |
|
|
|
|
yasiu77
początkujący
Dołączył: 18 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017
|
|
|
Kopałem za tym gokartem ale też nie znalazłem..ale regen x 4 to za droga opcja raczej jak na zabawkę. A co się stanie gdybym po puszczeniu manetki gazu złączył białe przewody samonauki by odwrócić kierunek obrotu koła? Szlag go nie trafi? Chodzi o jakikolwiek sposób by się zatrzymać podczas testów a nie o finalne hamulce. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017
|
|
|
Po puszczeniu manetki gazu wystarczy zewrzeć dwa albo trzy przewody fazowe i masz hamowanie że hej.
Dla testów zakręć silnikiem z przewodami fazowymi nie podłączonymi do niczego a potem ze zwartymi a zobaczych jak bardzo duży jest opór. |
|
|
|
|
yasiu77
początkujący
Dołączył: 18 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017
|
|
|
Dzięki. Fajnie działa Może żeby je wszystkie zwierać razem zrobię jakąś dodatkową instalację z wykorzystaniem starych mosfetów? Tylko że na każdą zwartą parę musiałbym mieć jeden tranzystor. Pewnie są takie które zwierają więcej obwodów ale nie znam się . Może lepiej na początek po prostu pociągnę przewody do przycisku. A co się stanie gdy zewrę fazy i jednocześnie przekręcę manetkę gazu ? |
|
|
|
|
Back
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 36 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | Ostatnio jedna osoba zrobiła gokarta z tymi silnikami, nie mogę teraz znaleźć tematu. |
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6464
yasiu77 napisał/a: | Chodzi o jakikolwiek sposób by się zatrzymać podczas testów a nie o finalne hamulce. |
W moim przypadku załatwia to PAS + system Berga (coś a'la torpedo)
Jak szynka podrośnie dostanie łopatki do kierownicy (lewa hamulec, prawa gaz). Przerabiam łopatki zmiany biegów z Auris-a |
|
|
|
|
yasiu77
początkujący
Dołączył: 18 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017
|
|
|
Dzięki za linka i gratuluję projektu. Niestety nie będzie to przeróbka tylko budowa od podstaw i nie będzie tam pedałów, PASów i kontr Mam nadzieję że te moje silniczki pociągną trochę mocniej bo moje młode ma już 12 lat a nie ukrywam że i ja bym się tym chciał przejechać( może kask ubiorę by mnie nie poznali ) A ile dałeś za oponki i gdzie takie dorwałeś? |
|
|
|
|
Back
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 36 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Czw 19 Paź, 2017
|
|
|
yasiu77 napisał/a: | A ile dałeś za oponki i gdzie takie dorwałeś? |
Siedziałem dwa dni szukając odpowiedniego rozmiaru i... tadam! 40zł sztuka link
yasiu77 napisał/a: | Mam nadzieję że te moje silniczki pociągną trochę mocniej bo moje młode ma już 12 lat |
Myślę, że nie będzie problemu. Ostatnio "jeepa" dosiadł właśnie 12/13-latek (tylko fotelik musiałem odsunąć) - maleństwa dały radę.
yasiu77 napisał/a: | nie ukrywam że i ja bym się tym chciał przejechać |
Mnie się nie udało... |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
yasiu77
początkujący
Dołączył: 18 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: Pią 20 Paź, 2017
|
|
|
Dzięki madejp! Chyba o to mi chodziło Jeszcze może jakiś przekaźnik dla bezpieczeństwa i fajnie by było zrobić lub znaleźć jakiś pedał z potencjometrem albo babci zakosić z maszyny do szycia bo tam chyba były takie suwakowe . Czyli hamowanie elektronicznie da się załatwić bez sterowników z regenem. Największym problemem będzie zrobienie układu kierowniczego i nie wiem czy nie będę szukał jakiegoś pojazdu dawcy... |
|
|
|
|
Back
początkujący
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 36 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pią 20 Paź, 2017
|
|
|
Cytat: | babci zakosić z maszyny do szycia |
A kto będzie łaty na spodniach przyszywał? Tu jest gotowy hallotron-owy link |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 20 Paź, 2017
|
|
|
Co do hamowania to w tamtym temacie chodzilo o regen a u Ciebie o zatrzymanie.
Mozesz czterema przekaznikami potrojnymi rozpinac wszystkie silniki i chocby zapinac je do rezystorow czy zarowek samochodowych.
Kwestia jak rozwiazac stopniowanie sily hamowania. Mozna po prostu zbudowac opornice nastawna po ktorej bedzie jezdzil pedal hamulca, ewentualnie hamulec moze byc spiety z potencjometrem. Do tego kilka komparatorow, kazdy na inne napiecie progowe co zapnie takze przekaznikami dodatkowe rezystory az do ostatniego przekaznika ktory zewrze fazy.
edit:
przekyslalem mega lowcostowe rozwiazanie.
Do hamowanych silnikow dajesz jak wczesniej mostki 3fazowe, sumujesz uzyskane napiecia zeby rownomiernie rozlozyc sile hamowania na lewe i prawe kolo. Wydobywasz z taniej wkretarki elektronike od regulacji za pomoca pwm obrotow wkretarki. Elektronike wkretarki zasilasz z mostkow a wyprowadzenie elektroniki zamiast na silnik wkretarkj to zwierasz ze soba.
Im mocniej nacisniesz spust wkretarki tym gesciej sygnsl pwm i tym mocniej zwarte fazy silnikow. |
|
|
|
|
yasiu77
początkujący
Dołączył: 18 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: Pią 20 Paź, 2017
|
|
|
No tak Passat_EQ Dzięki. Czyli da się jeszcze prościej bez regena ale trochę z elektroniki leżę i na razie słowo komparator to dla mnie abstrakcja muszę się doszkolić. A ten z linka pedalec to chyba nie spasi bo on jest do gazu z hallotronem a ja potrzebuję raczej z rezystorem regulowanym czy czymś takim. |
|
|
|
|
yasiu77
początkujący
Dołączył: 18 Paź 2017 Posty: 12 Skąd: Szczyrk
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017
|
|
|
yasiu77 napisał/a: | ... A ten z linka pedalec to chyba nie spasi bo on jest do gazu z hallotronem a ja potrzebuję raczej z rezystorem regulowanym czy czymś takim. |
Zawsze możesz hallotronem sterować jakiegoś feta o odpowiedniej mocy, który będzie zachowywał się, jak opornik regulowany. Trzeba tylko tak dobrać sterowane, by tranzystor otwierał się maksymalnie po wciśnięciu hamulca do oporu.
Wtedy można zrobić, jak w autach z automatem, dwa pedały, jeden "gaz", drugi hamulec. |
|
|
|
|
|