|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Ciekawy pojazd hybrydowy studentów AGH |
Autor |
Wiadomość |
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2011
|
|
|
Cytat: | Cztery moduły fotowoltaiczne (tworzące jeden panel fotowoltaiczny) połączone są szeregowo. Każdy posiada o następujące parametry: napięcie znamionowe 12V, moc 60W, sprawność do 18% oraz o maksymalne natężenie prądu 3,5A. | Z zawyżaniem osiągów paneli słonecznych to normalnie jakaś epidemia, przecież przy tych parametrach (P = U x I) na więcej niż 42W nie ma szans, 60 i wiecej to chyba tylko jak jakaś supernowa wybuchnie gdzieś blisko Co prawda jest Betelgeza w Orionie (może już nawet wybuchła) ale (na szczęście dla nas) to dość daleko jest. Cytat: | Podjęto wówczas decyzję o udziale w Konkursie Grant Rektorski 2010, który polegał na przyznawaniu wsparcia finansowego projektom studenckim na zasadzie konkursu rankingowego, w zależności od wartości projektu. Dodatkowo zwrócono się o przyznanie wsparcia finansowego prof. Wojciecha Góreckiego, Prezesa Towarzystwa Geosynoptyków „GEOS” oraz Kierownika Katedry Surowców Energetycznych (przy której działa Koło „GRZAŁA”). Po pozytywnym rozpatrzeniu projektu w Konkursie Grant Rektorski 2010 oraz otrzymaniu dofinansowania od prof. Wojciecha Góreckiego, w lutym 2010 roku, przystąpiono do realizacji projektu. | Swoją drogą ciekawe ile dostali na to 'straszydło' Nie żebym się czepiał wyglądu (jak to ma w zwyczaju jeden z naszych nowych kolegów) ale IMO kilku studentów ostatniego roku uczelni technicznej mogłoby się postarać i razem coś znacznie ciekawszego stworzyć (nawet hamulców przyzwoitych toto nie ma, nie mówiąc już o jakichś najprostszych amortyzatorach), tymbardziej że mieli jakieś zaplecze finansowe.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2011
|
|
|
13 tysi
BTW. Jak na moje oko to podejrzanie dużo części zaadaptowali sobie z wózka inwalidzkiego, ciekawe czy ktoś zwrócił im uwagę na to że klasyczne wózki inwalidzkie zwykle podczas normalnej eksploatacji nie osiągają prędkości 30km/h, już nie wspominając o jej utrzymywaniu na dłuższych dystansach Do tego brak przyzwoitych hamulców, brak amortyzacji, znaczna podsterowność, wysoki środek ciężkości i typowa wywrotność trajek na zakrętach, może to tak ma być z tym EKO, że brakuje mu troche logiki |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2011
|
|
|
Przy robocie trzeba się też piwa napić, dlatego 13 tys. mogło pójść
Studentom ze Szczecina dorabiałem rolki do wózka inwalidzkiego, 2x200W - praca magisterska zobaczymy co im wyjdzie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|