|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jak oszukać PAS? |
Autor |
Wiadomość |
daamianr
młodzik
Wiek: 47 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Lis, 2016
|
|
|
Hej,
A co zrobic jak PAS oczukuje? Mam rower w ktorym PAS dziala tylko i wylacznie jak krece pedalami do tylu. Dodam ze strzalka PAS jest w dobrym kierunku pedalowania..
Dzieki |
_________________ Damian |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Czw 24 Lis, 2016
|
|
|
Odwróć tarczę (niezależnie od strzałki) lub czujnik o 180*. Możesz też wyjąć magnesy i obrócić o 180*. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 25 Lis, 2016
|
|
|
Czy to jest w ogole możliwe?
W PAS jest chyba jeden czujnik HALL'a wiec nie jest w stanie stwierdzic jak sie pedal obraca. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lis, 2016
|
|
|
Jest to możliwe, skoro wszędzie tak działa |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016
|
|
|
Mam do przerobienia rower tego typu :
http://katalog.bikeworld....uro_fullnine_sl
Chodzi o wyrzucenie czujnika Pas i zastąpienie go manetką.
Na pierwszej stronie znalazłem schemat od Zeeltoma , lecz z tego co wyczytałem nie da się do tego układu podłączyć manetki . Macie jakiś pomysł ? |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016
|
|
|
Masz panel wspomagania? Kilka trybów wspomagania zawsze jest. Na jednym z kabelków, w zależności od stopnia wspomagania, pojawia się napięcie 2-3-4V. Często jest to zielony kabelek, można namierzyć woltomierzem, przełączając stopnie wspomagania.
Zamiast PAS wpinasz w to miejsce impulsator (o ile nie układ PAS nie działa w zależności od siły nacisku na pedały). A manetkę (kabelek sygnałowy) wpinasz do zielonego kabelka po odcięciu go od wyświetlacza. Oczywiście manetka musi być zasilana z 5V.
Prawdopodobnie da się też to zrobić przy układzie PAS zależnym od siły nacisku, ale nie miałem takiej przeróbki i nie wiem co się pojawia na wyjściu z takiego czujnika nacisku pedałów. W najgorszym wypadku pozostaje wymiana kontrolera na taki z wejściem na manetkę.
Przy okazji...
Nie każdy kontroler działa na impulsatorze, którego schemat zamieściłem. Czasem potrzebna jest zmiana wypełnienia impulsów. Nie zawsze to działa przy wypełnieniu 50/50. Nieraz zaczyna działać dopiero gdy impulsy prądowe są krótsze, rzędu 30/70. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016
|
|
|
pastek5 napisał/a: | Mam do przerobienia rower tego typu :
http://katalog.bikeworld....uro_fullnine_sl
Chodzi o wyrzucenie czujnika Pas i zastąpienie go manetką.
Na pierwszej stronie znalazłem schemat od Zeeltoma , lecz z tego co wyczytałem nie da się do tego układu podłączyć manetki . Macie jakiś pomysł ? |
W takich rowerach komunikacja z displayem następuje przez magistralę szeregową, a może być nawet bezprzewodowa. Wydaje mi się, że może być potrzebne przeprogramowanie kontrolera i dorobienie wyjścia na manetkę (o ile kontroler takiego nie posiada). |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pon 28 Lis, 2016
|
|
|
Jeżeli jest ktoś chętny i czuje się na siłach aby podjąć się przeróbki to piszcię na PW. |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016
|
|
|
No, w cyfrówkę się nie bawię
Zawsze można zmienić kontroler na zwykły, o ile jest tam typowy silnik. |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016
|
|
|
Podejrzewam że nie ma miejsca na nic poza oryginalnymi częściami. |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016
|
|
|
Akumulator masz, silnik masz, a pod ramą zmieścisz każdy sterownik.
Tylko czy jest sens przerabiania roweru za 12.000 zł?
Było to dać chłopakom z forum, to by ci sklecili rower 1-sza klasa |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016
|
|
|
zeeltom napisał/a: | ....Było to dać chłopakom z forum, to by ci sklecili rower 1-sza klasa |
Pastek "te rowery 1-sza klasa" sam składa
Co do PAS'a, spróbuj podpiąć do oryginalnego przewodu sygnałowego z czujnika PAS, jakiś regulowany generator 0 - 1khz / 4-5V (sprawdź napięcie zasilania PAS'a). |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016
|
|
|
Skoro sam składa, to powinien wiedzieć, jak dokonać takiej przeróbki |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016
|
|
|
Skladam mocne rowery na uniwersalnych sterownikach a nie firmowych. Mialem kilka rowerow oryginalnych udalo sie je naprawic lecz teraz pytam o porade. Juz wiem aby sie za to nie zabierac bo sie nie oplaca. Dzieki za wszystkie odp. Pozdro
Ps. Zeeltom, ja na czujnikach pas malo się znam gdyż nie używamy tego badziewia w terenie... |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Lis, 2016
|
|
|
Gadasz. Większość tu pisze, że chcą pedałować po lesie, a wtedy PAS się raczej przydaje
Gdy ja piszę, że nie po to mam silnik by pedałować, to powstaje wielkie oburzenie
Każdy rower można przerobić na elektryczny z manetką i bez PAS. I firmowy i no name. W firmowym, w najgorszym przypadku, wywalasz całą elektronikę, pozostawiasz akumulator i silnik. Dodajesz manetkę i nowy kontroler (właśnie taki uniwersalny) i po temacie.
Koszt wymiany kontrolera i zakup manetki, to jakieś 200-250 zł.
Przy rowerze za 12 koła, to chyba nie jest wiele? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|