|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sipnik Sparta przedni vs tylni |
Autor |
Wiadomość |
geoorge
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017 Sipnik Sparta przedni vs tylni
|
|
|
Witam
Mam 2 silniki Sparta jeden na tylną oś drugi na przednią oś.
Chcę jeden z nich wykorzystać do napędu roweru.
Który będzie lepszy, napięcie znamionowe planuję 36 V, moc 350 do 500 W.
Silniki różną się konstrukcją, np. przedni nie ma czujników Halla, inna liczba biegunów, itd.
Miał ktoś styczność z tymi silnikami.
To będzie moja pierwsza konstrukcja.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017
|
|
|
Jeśli konstrukcja roweru zezwala (głównie chodzi i biegi w tylnej piaście) to nieomal zawsze tylni napęd jest lepszy, wygodniejszy (nie wprowadza obciążenia na koło sterowe, normalniejsze rozłożenie masy, łatwiejsze sterowanie), mniej awaryjny (nie powoduje naprężeń na widełkach, krótszy przewód) oraz ma lepszą trakcję (brak ryzyka ślizgania przedniego koła grożącego wywrotką).
jeśli dodatkowo ten tylny ma halle, a przedni nie ma to już przesądza wybór. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
geoorge
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017
|
|
|
Dziękuję za szybką odpowiedz.
Tylny trochę bardziej mi komplikuje, ale jeśli warto to go wykorzystam.
Dodatkowy w tylnym jest jakiś czujnik na oście, nie wiem czy można go do czegoś wykorzystać.
Porównując budowę wydaje mi się że tylny może osiągnąć większą moc.
A i jeszcze jeden problem w tylnym zeszła powłoka z magnesów, nie wiem jak pomaluję jakimś lakierem jak długo to wytrzyma. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Ja odpowiem ci odwrotnie. Zastosuj silnik na przednie koło, dlaczego? Zero problemów z zamontowaniem wolnobieg łańcuchy itp nie wiadomo czy wolnobieg który masz obecnie będzie pasował. Brak hallotronów w czym problem nawet lepiej i tak przy silniku sparta zapomnij o ruszaniu z piskiem opon raczej tylko do wspomagania. Sterownik bezhhalotronowy i silnik działa bardzo płynnie mniej kabelków mniej awarii i komplikacji. Może ten przedni jest przekładniowy dlatego mniejszy. Sam jeżdze na filnikuvGiant bez hallotronów bo się spaliły i wcale za nimi nie tęsknie. Dzięki temu że sterownik miał opcję pracy bez hallotronów śmigam dalej. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017
|
|
|
tomek701 napisał/a: | Ja odpowiem ci odwrotnie. Zastosuj silnik na przednie koło, dlaczego? Zero problemów z zamontowaniem wolnobieg łańcuchy itp .. |
Montuje się raz, a jeździ chyba nie raz? , dla mnie to żaden argument. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017
|
|
|
A gumę się łapie ile razy?
Zmień dętkę w tylnym kole w trasie |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017
|
|
|
A poza tym przy małym silniku, silnik na przód a napęd nożny na tył daje lepszą efektywność |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2017
|
|
|
geoorge napisał/a: |
A i jeszcze jeden problem w tylnym zeszła powłoka z magnesów, nie wiem jak pomaluję jakimś lakierem jak długo to wytrzyma. |
Resztki powłoki galwanicznej i pył z neodymu sciągnij uzywając taśmy klejącej. Czysc tak długo az tasma bedzie odchodziła czysta.
Następnie w celu zaimpregnowania magnesu użyj kleju SuperGlue. Zalej nim miejsce (niewielką iloscią) tam, gdzie magnes pyli, rozprowadz plastikową koncówka kleju, a po kilku sekundach szybkim ruchem zetrzyj szmatką albo gazetą. |
|
|
|
|
geoorge
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
Wysłany: Czw 22 Cze, 2017
|
|
|
W Sparcie są 2 rodzaje silników: Toprun i "ION", zamontowałem "ION" i śmiga pięknie (stojan ma 5 mm większą średnicę)
Myślę że Toprun wypada zdecydowanie gorzej, szkoda że tak mało konstrukcji jest na forum na tym silniku.
IMG-20170404-WA0005.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1683 raz(y) 1,37 MB |
IMG-20170404-WA0003.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1465 raz(y) 1,43 MB |
IMG_20170505_150051020.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 720 raz(y) 1,79 MB |
|
|
|
|
|
geoorge
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017
|
|
|
Dzisiaj sprawdzałem osiągi silnika "ION".
Łączny dystans 5 km, droga asfaltowa lekkie wzniesienia, w jedną stronę lekko w wiatrem i z powrotem pod wiatr (2 x 2,5 km).
Średnia prędkość z trasy wyszła 30 km/h.
Sprawdzane GPS-em.
Zasilanie 24V (sterownik ma maksymalny prąd 12A)
Jazda oczywiście bez wspomagania.
Waga kierowcy około 95 kg. |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017
|
|
|
geoorge napisał/a: | W Sparcie są 2 rodzaje silników: Toprun i "ION", zamontowałem "ION" i śmiga pięknie (stojan ma 5 mm większą średnicę)
Myślę że Toprun wypada zdecydowanie gorzej, szkoda że tak mało konstrukcji jest na forum na tym silniku. |
Toprun ma tą przewagę, że ma halle a ION z tego co pamiętam nie. |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
geoorge
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 33 Skąd: Tryńcza
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017
|
|
|
"ION" ma 6 halli.
Widać na zdjęciach które załączyłem, umieszczone na płytce. A na deklu pierścień z dwudziestoma biegunami, dekiel zrobiony tak że niedawno się zamontować w innej pozycji. |
|
|
|
|
Witt
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 60 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Wto 12 Gru, 2017
|
|
|
geoorge napisał/a: | "ION" ma 6 halli.
Widać na zdjęciach które załączyłem, umieszczone na płytce. A na deklu pierścień z dwudziestoma biegunami, dekiel zrobiony tak że niedawno się zamontować w innej pozycji. |
Geoorge chciałbym odświerzyć ten wątek, piszę do chłopaków na pw, ale trochę bez sensu zawracam im głowę. Ma silnik ION taki jak Twój z tymi 6 hallotronami + ta tarczka magnetyczna o której piszesz, przez moment zastanawiałem się czy nie wykorzystać tej tarczki tj, zamocować identyczne pcb (wielkościowo) z wlutowanymi hallami by korzystały nie z magnesów rotora, ale właśnie z tej tarczki.
Stoje przed wyborem czy montować halle wogóle, czy jak radzi Zeeltom wykorzystać w końcu funkcję w sterownikach do jazdy bez hallotronowej. Czy zamontować może te halotrony w tej tarczce? oczywiście nie 6 tylko 3 wykorzystując tą tarczkę namagnesowaną.
A może Ty masz inny patent, może wykorzystałeś te wbudowane hallotrony?
ja znalazłem taki film o przeróbce tego silnika:
SILNIK TOPRUN
Pisałem też do bloodyopel, bo znalazłem wątek z identycznym silnikiem.
Czy ta płytka do które przymocowane są fazy do czegoś służy? i czy wiesz już jaki to silnik jakie przesunięcie fazowe ma? 120/60? |
_________________ http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.
Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/ |
|
|
|
|
legend
brygadzista
Dołączył: 09 Kwi 2013 Posty: 240 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2020
|
|
|
Zamontowałeś te Hall-e?
Mam identyczny "problem". Koło przednie, silnik z wewnętrznym pierścieniem magnetycznym (bez przekładni) - taki jak na wcześniej załączonych zdjęciach i filmie.
Mam zamiar zrobić sobie adapter do montażu Halli, tak żeby współpracowały z tym pierścieniem.
Wyczytałem gdzieś, że to jest silnik typu PMSM i że powinien być sterowany innym sygnałem niż BLDC. Ktoś coś wie na ten temat?
Pozdrawiam,
Kamil |
|
|
|
|
Daronsm
początkujący
Wiek: 38 Dołączył: 18 Kwi 2020 Posty: 7 Skąd: ENSCHEDE
|
Wysłany: Czw 30 Kwi, 2020
|
|
|
|
_________________ Rower ION |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|