ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Kontroler Rapid C3000 promocja E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Flyer 26V - zasilanie z nieorginalnej baterii (?)
Autor Wiadomość
Ybiz 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018   Flyer 26V - zasilanie z nieorginalnej baterii (?)

Witam. Wpadł mi w ręce zadbany rowerek Flyer z mid'em i, jak wyszło w praniu, zasilaniem 26v (wygląda ja ten z załącznika). Sęk w tym, że bateria to denat i nie ma oryginalnej ładowarki. Zakup obydwu tych rzeczy przewyższa znacznie koszt zakupu samego roweru, więc mija się to z celem.
Chciałem zasilić rower z nieoryginalnej baterii, lecz po podłączeniu do pinów w gnieździe uruchamia się jedynie wyświetlacz uniemożliwiając jakąkolwiek pracę silnika (wyświetla się kod E9).
Samo złącze baterii -w rowerze, nie baterii- posiada trzy piny +, - i S. Pin S -w baterii- leci do pola w bms oznaczonego HDQ(2). Zapewne jest to jakaś komunikacja pomiędzy bms a sterownikiem. Stąd też moje pytanie - czy da się obejść problem trzeciego pinu, tak by silnik ożył?

flyer.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 82 raz(y) 46,42 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3192
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 16 Mar, 2018   

To prosty rower, nie sądzę by miał wyrafinowaną komunikację.
Tam są li-iony czy Nicd lub zele ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Ybiz 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018   

Wygląda na to, że li-ion...

ogniwa.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 87 raz(y) 789,45 KB

bms.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 74 raz(y) 643,52 KB

 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 794
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 17 Mar, 2018   

Trzeba by ustalić co jest na tym trzecim pinie i zaemulować podobny sygnał.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3192
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018   

To mogą byc ogniwa pryzmatyczne Lifepo4. Pewnie jest tam 7 x 3,6 V max, czyli 7 x 3,3 V nominal.
Wtyki BMS sugerują ze tam moze byc nawet 8 segmentow, no i drugie gniazdo z wieksza iloscia pinow.
A to oznacza dedykowany BMS i nieznany pin komunikacyjny.
Skoro otworzyles, sprawdz napięcie na kazdym segmencie i czy nie ma tam termistora.
Ogniwa sa spuchniete ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Ybiz 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: Wto 20 Mar, 2018   

Miałem trochę zamieszania, ale już odpisuję.
Bateria Li-ion - taki napis przynajmniej widnieje przy guziku stanu naładowania "Li-ion Mn Battery" (tylko po co to Mn?)
Na dwóch dodatkowych kabelkach (wszystkie cienkie jak włos) faktyczne jest tyci termistor wsadzony luźno pomiędzy ogniwa.
A teraz ogniwa - nie są spuchnięte, a po pomiarze napięcia na kostce bms'a okazało się, że trzymają wzorowe napięcie 3,82V z odchyłką na co niektórych +- 0,01v.
Napięcie na wyjściu baterii + i - to 2,32V, a napiecie pomiędzy pinem "sygnałowym" a + wynosi 2,11V.
Na to wychodzi, że akumulator powinien mieć prawie 27V, a tu nawet nie działa guzik stanu baterii. Czyżby zablokowany bms? Tutaj https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3846 znalazłem problem podobnej baterii, stąd takie domniemanie.
Najłatwiejszą opcją byłoby zakupienie używanej ładowarki Panasonic (na aledrogo za 400zł dostanie) i próba naładowania. I z tego co się zdążyłem zorientować, żadną inną tego nie naładuje (ładowarka ma już 4 piny). Ale jesli Bms jest zablokowany i wyniknie konieczność wysyłania go gdzieś w celu odblokowania i być może sparowania z ładowarką (być może tylko moje insynuacje) to zaczną się z tego robić kwoty kontrastujące z wartością roweru. Idąc dalej jeśli bms jest w jakiś sposób uszkodzony, ładowarka staje się znowuż zbyteczna. I tu dochodzę do myśli jakze ekonomicznej - wywalić fabrycznego bms'a, podpiąć istniejące ogniwa do normalnego bms'a ładowanego zwykła ładowarką i cieszyć się jazdą - lecz trzeci pin burzy mi tę myśl... Tylko jak zidentyfikować ten tajemniczy sygnał, na zdechlaku mogę jedynie w/w napięcie zmierzyć - ma już ktoś za sobą potyczkę z rzeczonym sygnałem?

A propos fabrycznego bms'a- nie rozbierałem pakietu, tylko uchyliłem rąbka taśmy- czy dobrze widzę, tak jakby dwa akumulatory 7s były podpięte równolegle do jednego bms'a?
Wielkie dzięki za zainteresowanie.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 898
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 22 Mar, 2018   

W moim przekonaniu BMS blokuje baterię z powodu uszkodzenia (rozszczelnienia) któregoś z ogniw.Mam podobną baterię,też z dwóch pakietów ale w każdym jest 5 ogniw pryzmatycznych o wymiarach ok.50mm x 300 mm i grubości ok.5mm. Okazało się, że jedno ogniwo (7 licząc od minusa) uległo rozszczelnieniu i w konsekwencji rozładowaniu,pozostałe trzymają napięcie ale BMS blokuje.Zlokalizowałem to uszkodzone ogniwo mierząc poszczególne napięcia na nich.To uszkodzone dało się naładować chociaż zapach acetonu był wyczuwalny.Po naładowaniu tego uszkodzonego do napięcia jak pozostałe (ok.3.9V) BMS się odblokował i cała bateria zadziałała ale niestety,po godzinie czy dwóch napięcie na uszkodzonym ponownie spadło a BMS zablokował.
W twoim przypadku mierząc poszczególne ogniwa możesz zlokalizować uszkodzone i ew.tak przerobić baterię (usuwając te uszkodzone) aby tylko jedna połowa była dobra a to pozwoliło by uruchomić rower nawet na krótkim dystansie. W trakcie pomiarów musisz bardzo uważać aby nie zrobić zwarcia gdyż w ułamku sekundy potrafi spalić się cała izolacja kabelka balansera (jeśli na nich będziesz mierzył napięcie). I jeszcze jedno w moich ogniwach wystająca blaszka "+" jest na jednym końcu a "-" na drugim.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3192
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 24 Mar, 2018   

Zdecydowanie, zacznij od pomiarów ogniw. Jezeli znasz podstawy ladowania i pomiaru li-ion podciagnik im napiecia do co najmniej 3,9-4V. Obciaz na koncach 7S np zarowkami samochodowymi tak by byl prad co najmniej kilku Amper i sprawdzaj jakie sa na nich napiecia.
Padnięte zastąp doraźnie segmentem z lionow 18650, aby uzyskać trwały efekt odblokowania BMS -a.
Odtworz schemat pelnych połączeń bo tam sa dwa gniazda wielostykowe a nie wiemy do czego jest to drugie. W kazdym razie aby ta 'zabawa' miała sens, trzeba uruchomic fragment obecnego aku by się przekonać, czy caly układ ruszyl. Kupowanie na tym etapie oryginalnej ladowarki jest raczej przedwczesne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Ybiz 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 31 Mar, 2018   

Oki, naładowałem oba segmenty 7s do 28V, ogniwa ładnie trzymają 3,99 - 4V, jednakże w międzyczasie dostałem ciekawą informację, mianowicie bateria ta ma za sobą próbę naładowania jej samochodowym prostownikiem... Czy po takiej akcji bms może być zablokowany czy jednak uszkodzony?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3192
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018   

Trudna sprawa. Nie ma pewności co do stanu ogniw i tego specyficznego BMS+kontroler. Pewnie jest trwałe uszkodzony.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 552
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 13 Maj, 2018   

Ogniwa to laminowane LiIon , 7s2p 10.4Ah, w BMS osobno wchodzi każda para do balansowania + temperatura. te bms padają jak muchy, więc pewnie i Ciebie to spotkało. Właśnie robię taki silnik na zewnętrzny sterownik po prostu :) Na zewnętrznym zasilaniu nie chciał ruszyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group