e-novation/8fun/bafang -nie reaguje na dołożoną manetkę |
Autor |
Wiadomość |
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019 e-novation/8fun/bafang -nie reaguje na dołożoną manetkę
|
|
|
Cześć,
Po przebojach z podłączaniem interfejsu (który też miał działać od kopa)
chciałem dołożyć do silnika manetkę.
Sprawa banalna- podłączałem zgodnie z tą rozpiską:
https://electricbike.com/forum/forum/knowledge-base/motors-and-kits/bbshd/26907-bbshd-and-bbs02-wiring-pinout
no i półgodzinne podłączenie zamieniło się w wielogodzinne diagnozowanie co jest nie tak. Podłączyłem (pod czarny czerwony i niebieski) i nie działa:(
Próbowałem też podpinać manetkę w innych konfiguracjach a nawet zwierać piny.
Podobno między czarnym i niebieskim powinno być ok 1.2v- u mnie są jakieś milivolty (podczas właczania i wyłączania sterownika na ułamek sekundy skacze napięcie na volty).
Między czarnym a czerwonym jest 4.69v, między czerwonym i niebieskim też.
manetka jest chyba sprawna- na niebieski dawała bodaj 3v a po wciśnięciu 0.7v.
Macie jakieś pomysły? czy ten silnik może mieć jakoś fabrycznie odłączoną manetkę (skoro nie było jej oryginalnie w rowerze)? a może ja coś spieprzyłem? |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019
|
|
|
Hej. bafang mozna programować przez interfejs usb z kompa. Jeśli nie miał manetki to jest prawdopodobieństwo że została wyłączona lub parametry na inne ustawione.
O ile pamiętam zakres manetki to 0 v do coś pod 5 v. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019 odp
|
|
|
tak wiem, że można podłączyć sterownik do kompa:) bo kupe czasu męczyłem się z 2 interfejsami które nie chciały go widzieć a ja sie zastanawiałem co źle podłączyłem, dopiero 3ci zadziałał.
Załączam zdjęcia z bafang programing toola. Wygląda na to że jest manetka skonfigurowana- i nie ma nawet opcji jej wyłączenia.
no ok ale zakres na jakich pinach? bo podpina się GND, +5v i niebieski od czegoś...
bafang 3.PNG
|
Pobierz Plik ściągnięto 444 raz(y) 25,6 KB |
bafang 2.PNG
|
Pobierz Plik ściągnięto 361 raz(y) 30,11 KB |
bafang 1.PNG 1 |
Pobierz Plik ściągnięto 319 raz(y) 33,73 KB |
|
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019
|
|
|
Masz to źle ustawione. start voltage ma być 11 end 35 a jescze lepiej 42. będzie płynniej chodzić silnik |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 31 Maj, 2019
|
|
|
Low battery protection podniósłbym do 32 v bo zajedziesz ją szybko.
Masz tu link do b. pozytywnej strony z programowaniem. Tłumacz googla kaleczy trochę ale idzie się wyznać.
electricbike-blog.com/2015/06/26/a-hackers-guide-to-programming-the-bbs02/
i pamiętaj że w linku jest opis i ustawienia pod 42 volty |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 01 Cze, 2019
|
|
|
Oj Jakuda,Jakuda nic nie pisałeś o tych ustawieniach programowych jakie masz w silniku.Przecież niemożliwe jest działanie manetki gdy początkowe napięcie jakie uruchamia jej działanie wynosi 3.5V i końcowe przy którym procesor "blokuje" manetkę też wynosi 3.5V.Manetka po prostu jest zablokowana programowo,musisz to zmienić jak napisał kol.andypip |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pon 10 Cze, 2019
|
|
|
andypip- Kurcze nie przyszły mi powiadomienia o odpowiedziach...a ja czekałem i sie wkurzałem że nikt nic nie pisze:p
Dzięki.
Dziś/jutro zmienię to i zobaczę.
Kiedyś ten art czytałem i założyłem wątek:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=129211#129211
z pytaniem o sugestie czy ustawienia są dobre, czy coś pozmieniać (zakładkę manetki zignorowałem bo jej nie miałem).
Z tym low batery protection poważnie nawet 32v ustawić?
Patrząc na wykres np tutaj to pojemność kończy się na 2.25v (to już herezje- ale w convoju mam blokadę bodaj na 2.8V)
https://siliconlightworks.com/li-ion-voltage
wibi- gadaliśmy wcześniej na mailu- nie myślałem że mam coś źle w ustawieniach, dobrze że wrzuciłem- mam nadzieje że tu jest przyczyna. Zmienię i dam znać
Dzięki jeszcze raz |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Wto 11 Cze, 2019
|
|
|
Ok sytacja wygląda tak- nie wiem skąd się wzięło to ustawienie start voltage end voltage- 35 (chyba tak było oryginalnie). Nie pamiętam żebym to zmieniał, ale jak wczoraj odczytałem ze sterownika to było 11-35.
Zgodnie z zasadą "wyłącz i włącz" podłączyłem tak jak wcześniej i zabanglało:)
Tylko dziwna taka rzecz- z kołem w powietrzu przy najwyższym biegu i manetce na maxa rozkręca się max do 20/h, a że podpiąłem przewody na króko- momentami chwilowo coś nie stykało- i wtedy BEZ WCISKANIA MANETKI kręcił się- i to tym razem do 22/h |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 11 Cze, 2019
|
|
|
Jeśli rozkręcisz z manetki koło w powietrzu i pedały też się zaczną obracać to silnik ciągnie nawet jak puścisz manetkę. "Myśli" ze pedałujesz. Ja to używam do smarowania łańcucha Wystarczy pedał przytrzymać i stop. Co do prędkości sprawdź jaką masz ustawioną i co nią steruje. Jestem na etapie przemyślenia czy w ogóle warto coś zmieniać? Bo potem będę help wołał Dziwny jest ten interfejs i opcje. Rower działa jak dla mnie na 6. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto 11 Cze, 2019
|
|
|
Dodam jeszcze, że jak kabelek przyszedł z chin byłem strasznie najarany żeby coś pozmieniać
Ale trochę już żyję i popsułem kilka rzeczy z głupoty i niewiedzy więc poszedłem na YT filmiki pooglądać
Napięcie odcięcia - słusznie koledzy pisali i sam zauważyłem: Bateria to nie bak, że jak ubędzie to ubędzie. Pojemność, powiem jako dyletant, jest bardziej elastyczna. jak mocno obciążam to volt spada nawet do odcięcia. wystarczy zmniejszyć pobór i cud - wraca wspomaganie Można jeszcze spoko kawałek przejechać i w domu pokaże, że jeszcze coś tam zostało. Wydaje mi się że bardziej chodzi o zabezpieczenie ogniw przed ekstremalnym poborem prądu. Dlatego myślę że 32v jest cool, a na krótkie przejazdy np. do pracy można i więcej ustawić. Podobnie z prądem max. sterownik to wytrzyma ale bateria dostanie w d... mocno. Jeśli z manetki korzysta się sporadycznie to ok, ale jak ktoś lubi pocisnąć to lepiej zaniżyć sobie możliwości albo... zbierać na nową baterię.
Inne ustawienia? Ja lubię wiedzieć co robię, z zabaw "na czuja", zobaczymy co bedzie wyrosłem
Jeśli jednak masz chęć pobawić się /chętnie skorzystam z doswiadczeń/ zapisuj wszystkie pliki z ustawieniami jakie robiłeś i staranie je opisuj. powodzenia |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Czw 13 Cze, 2019
|
|
|
no właśnie nie kręciłem pedałami tylko poruszałem drucikami co miałem byle jak podłączone od manetki- i bez wciskania sam silnik zaczął się kręcić- i to ciut szybciej niż nawet dając 100% na manetce.
A wczoraj już to jakoś podłączyłem do jazdy no i wynalazek rozpędza się max do 18/h na najcięższym biegu. Czy na pewno silnik chodzi na 100%?
Bo to jest niezależnie od trybu wspomagania. Z kolei dla porównania z pedałami (na najwyższym trybie) ale kręcąc tylko tak żeby kręcić ale nie dociskać to czuć że silnik podaje dużo większą moc i co najmniej do 25 się rozpędza.
w throttle handle mam zatem ustawione:
start voltage: 11
end voltage: 42
mode: speed
designated assist level: by display's command
speed limit 40km/h
start current: 10% |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 13 Cze, 2019
|
|
|
posprawdzaj pozostałe zakładki, może cos jeszcze masz przestawione?
jaki masz blat? ile zębów? a z tyłu, 11 ? koła 26? |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Czw 13 Cze, 2019
|
|
|
z przodu 46z bodaj. Z tyłu 7 biegowy nexus w piaście |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 13 Cze, 2019
|
|
|
A zębatka na nexusie jaka? Bo tam 5 występuje od 16 do 22 |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Jakuda
młodzik
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 68 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pon 24 Cze, 2019
|
|
|
sorki za opóźnienie- ciągle zapominałem sprawdzić. 19T (ale dając większą to przełożenia będą jeeszcze cięższe, a przy bodaj 46 z przodu to i tak sie dusi przy jakimkolwiek wzniesieniu) |
|
|
|
|
|