Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
zmiana phase angele 120/60 w sterownik shenzen BLP3625 ??? |
Autor |
Wiadomość |
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 16 Lut, 2011 zmiana phase angele 120/60 w sterownik shenzen BLP3625 ???
|
|
|
Witam.
sterownik shenzen BLP3625 ecrazyman napis z płytki drukowanej to EB206-A-3
-na naklejce pisze phase Angle 120 or 60deg -czyli powinien współpracować praktycznie z każdym silnikiem z halotronami.... z bafang współpracować nie chce... prawdopodobnie niewłaściwy kąt... jak ten kąt zmienić ?
czy któreś przewody -lub pola wewnątrz sterownika należy zewrzeć/ rozewrzeć?
Kolega ma podobny -zewnętrznie identyczny (choć inne oznaczenie na płytce ) sterownik -i tamten sam dopasowuje kąt do silnika...
mój albo jest uszkodzony -albo coś trzeba ręcznie przełączyć... może ktoś wie, czy kąt halotronów jest tu przełączany ? |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 16 Lut, 2011
|
|
|
Nie wiem czy to pomoże: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=809
W tym konkretnym sterowniku są wyprowadzone przewody które należy złączyć lub nie (w zależności czy 120 czy 60 stopni). Nie wiem niestety jak to wygląda w twoim. |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 16 Lut, 2011
|
|
|
u mnie nie ma wyprowadzonych przewodów przełączających kąt 60/120... chyba,że to wtyczka z dwoma przewodami czarnym i żółtym... -jednak ta to jest prawdopodobnie do klamek hamulca... wygląda na to, że rozszyfrować trzeba po płytce EB206-A-3 i dolutować dodatkowe przewody -lub położyć mostek wewnątrz obudowy bezpośrednio na płytce. Tylko - na które pola stykowe ??? Chyba,że ktoś ma taki regulator z wyprowadzonymi przewodami 60/120 -i zerknąłby w które miejsce na płytce są one wlutowane? |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 16 Lut, 2011
|
|
|
Chyba tylko poprzez programator
6fet4110b.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 387 raz(y) 144,7 KB |
|
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 18 Lut, 2011
|
|
|
Miałem jeden silnik bafang taki z przekładnią planetarną w tylne koło marnie współpracował z regulatorami z czujnikami próbowałem różne kombinacje połączeń pracował ale na biegu jałowym pobierał 1.5A i to na kilku różnych regulatorach było podobnie co się udało ustawić.
Z tego co pamiętam silnik ten ma 20 biegunów na wirniku i 18 zębów stojana i nierówno to wychodzi do podziału pomiędzy zębami stojana i może są problemy z prawidłową detekcją ułożenia czujników w silniku jak mógłbyś go rozkręcić byś sprawdził czy podział pomiędzy czujnikami jest taki sam.
bafang_18N_20P.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 414 raz(y) 40,88 KB |
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 18 Lut, 2011
|
|
|
ilość żłobków i magnesów generalnie ma znaczenie drugorzędne...o ile uzwojenia są prawidłowo nawinięte. Byle ilość żłobków dzieliła się przez 3 a ilość magnesów była parzysta. oczywiście są lepsze i gorsze kombinacje -najbardziej naturalny jest układ o stosunku 4/3 lub 2/3 i najprostsze uzwojenie ABCABC....
generalnie ważny jest tzw układ elektryczny pomiędzy kątem czujnika i kątem odpowietrzającego mu uzwojenia. zależy od tego kierunek i moment przełączania uzwojeń.
więszość silników około 70% ma podstawowy układ 120stopni. mniejszość -około 30% silników ma mniej popularny układ 60 stopni. regulator musi pracować w tym samym układzie co silnik... więc mamy regulatory phase angle 120 -oraz regulatory phase angle 60.
w praktyce to pierwsze 120 obsługują wszystkie sterowniki
a to 60 stopni tylko niektóre sterowniki mają dodatkowo jako uniwersalne np. mój ma napis 120/60 . praktycznie nie spotyka się sterowników obsługujących tylko 60stopni. albo uniwersalne albo samo 120.
bafang pracuje najprawdopodobniej w 60 stopni.
mój sterownik powinien obsługiwać obydwa systemy. niestety z silnikami 120 stopni pracuje a z silnikiem 60 stopni nie chce...
nie ma kabelka żeby to przełączyć i sam automatycznie się nie przełącza.
Możliwe, że można coś wewnątrz przelutować... jest sporo wolnych niewykorzystanych pół lutowniczych. Widziałem zdjęcia sterowników tego samego typu które miały dwa dodatkowe kabelki poprzez złączenie -rozłączenie przełączające system ze 120 na 60. U mnie brakuje tych kabelków... pytanie gdzie je wlutować ? |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 18 Lut, 2011
|
|
|
Zobacz na jakim procku jest zrobiony regulator podesłałbyś fotkę złącza do programowania i płytki top i bottom.
W tych regulatorach można ustawić programowo 60 lub 120 lub automat ale tylko przez kabelek.
W innej firmy sterowniku na PCB było napisane 60/120 i wyprowadzone złącze 2pin stan zmieniało się przez zwarcie przewodu do masy.
Na forum jest fotka silnika bafang z którym też miałem problemy nie chciał prawidłowo współpracować .
Sprawdziłeś wszystkie kombinacje połączeń silnik i czujniki hala. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|