ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik MY1020 obce chłodzenie
Autor Wiadomość
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Fajne rysuneczki. Zeltom porównaj a i d, a znajdziesz odpowiedź czy prąd w wirniku zmienia kierunek (to odnośnie innego tematu). Co do otworów, to nie zmienią one ani mocy, ani sprawności (teoretycznie), osłabienie strumienia spowoduje zmniejszenie momentu i zwiększenie obrotów. Stosowanie chłodzenia wodą, czy aluminium ma średni sens bo w tym silniku najbardziej grzeje się wirnik i szczotki, dlatego uważam że dobry wiatrak będzie najlepszy.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

W stosunku do magnesów kierunku nie zmienia, ale biorąc pod uwagę sam pojedynczy przewód, to prąd płynie raz w jedną, raz w drugą stronę ;)
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014   

Dyskusja jak zwykle ewoluuje gdzieś w bok :wink:
Kolega Mibars napisał o otworach w obudowie żeby powietrze było przetłaczane przez wirnik jak przez wentylator odśrodkowy. Jeśli by zwiększyć przekrój magnetowodu to śmiało można w nim wywiercić otwory bez zmiany parametrów (poza masą). Z resztą te silniki mają nieporównywalnie duży przekrój żelaza w stosunku do możliwości magnesów.
Jak napisał kolega gienek333 należało by dać wiatrak bo chłodzenie obudowy niewiele daje i np. zwiększyć otwory w obudowie.
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014   

Obudowa jest fragmentem magnetowodu, o tym nie pomyślałem...

Przy czym mam ze dwa silniki DC z PRL-owskich zabawek (kolejka na której nauczyłem się, że odwrócona polaryzacja = odwrócony kierunek jazdy i jakiś taki gąsienicowy transporter) z plastikową obudową bez elementów metalowych miedzy magnesami.

Tak sobie myślę, czy nie przeprowadzić eksperymentu na silniku 250W który mam...
_________________
No i jest :)
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014   

a może założyć radiator na korpus z ułożyskowaniem które jest chyba jedynym miejscem będącym w stanie odebrać temperaturę przez oś z wirnika silnika? a gdyby wydrążyć w osi wirnika otwór bądź zastąpić ją gotową rurką i przetaczając przez nią jakiś płyn chłodniczy bądź olej chłodzący równocześnie wirnik i łożyska silnika i podłączyć wężyki poprzez pompkę obiegową do chłodnicy z wentylatorkiem jak to odbywa się w motocyklach z chłodnicami oleju silnikowego? :razz: widziałem w zakładach remontowych silników elektrycznych "DAMEL" w Dąbrowie Górniczej silniki dużej mocy o gabarytach 120 litrowego bojlera na wodę i większe stosowane w kopalniach i innych dziedzinach przemysłu w kraju i na świecie, gdzie zastosowane były układy chłodzenia cieczą ułożyskowań silnika ze względu właśnie na to, że są to jedyne punkty styku wirnika i jego osi z obudową silnika i mające wpływ na parametry pracy i żywotność.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2014   

Można również dołożyć system sprężarkowy (taka lodówka) do tego płynu, oczywiście pompa do płynu, chłodnica itd., ale to tylko rower :wink: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group