|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Używany zestaw e-bike |
Autor |
Wiadomość |
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
A ile volt dochodzi do panelu na manetce? Może podlaczyles tylko jeden aku do pomiaru a nie oba. Albo panel jest na inne napięcie |
|
|
|
|
TomekB
początkujący
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
Ja nie mam manetki do przyśpieszania. Silnik działa tylko wtedy gdy pedałuje.
Natomiast co do panelu to kupiłem cały zestaw. Złącza wyglądają jakby wszystko było dopasowane do siebie. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
Chodzilo mi zebys sprawdził jakie napięcia dochodza do panelu z diodami pokazujacymi naładowanie. Na zlaczce sprawdź albo zrób jej zdjęcie jak sobie nie poradzisz. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: |
Tak szczerze, to ja ostatnio przestałem to podłączać. Po kiego mi to? W innych pojazdach nie ma takich wynalazków i ludzie jakoś jeżdżą To tak, jakby po naciśnięciu hamulca w samochodzie, czy motocyklu gasł ci silnik
|
W rowerach ze wspomaganiem bardzo się przydaje i między innymi zastępuje sprzęgło.
Wciskasz lekko hamulec i zmieniasz przerzutką bezproblemowo biegi.
Silnik nie gaśnie, po puszczeniu hamulca nadal działa
O przypadkach z zaciętą manetką niedawno była mowa.
I jeszcze taki drobiazg -we wszystkich rowerach produkowanych fabrycznie takie wyłączniki są montowane |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
TomekB napisał/a: |
Na panelu nie wiem czy to jest wskaźnik naładowania aku, ale ciągle świeci mi LOW, a mierzyłem aku to ma 12,6 V każdy. . |
Mierzyles pod obciazeniem -w czasie jazdy ? Bo na postoju moze miec 12,6 a w czasie jazdy np. 10,6... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
TomekB
początkujący
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 11 Kwi, 2015
|
|
|
Podczas jazdy nie mierzyłem, ale na postoju też pokazuje LOW. |
|
|
|
|
TomekB
początkujący
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2015
|
|
|
Dzisiaj poskładałem całość do kupy na gotowo. Aku podładowałem. Teraz mają 13,25V bez obciążenia i na panelu świecą się 3 diody z czterech.
Może jeszcze za małe napięcie ustawiłem w ładowarce (14,25V) ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2015
|
|
|
Do pracy cyklicznej żele ładuje się do 14,5V a nawet więcej. To zależy od producenta i typu akumulatora. Niektórzy producenci podają nawet 15V.
To znaczy, że przy ładowaniu akumulatora i osiągnięciu przez niego 15V następuje zakończenie ładowania a napięcie akumulatora po jakimś czasie i tak spada do około 13,8V. |
|
|
|
|
TomekB
początkujący
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 17 Kwi, 2015
|
|
|
Dzisiaj pojechałem rowerem do pracy i trochę się po mieście pokręciłem. O ile po równym terenie jedzie się absolutnie bez wysiłku to przy podjazdach zdecydowanie brakuje mocy. Jakieś wspomaganie jest, ale i tak trzeba się napedałować. Podejrzewam, że jakiś silnik 36V 500W dałby znacznie lepsze efekty.
Ogólnie pojeżdżę na tym sezon, a później się zobaczy. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Kwi, 2015
|
|
|
borsuk napisał/a: | ...
W rowerach ze wspomaganiem bardzo się przydaje i między innymi zastępuje sprzęgło.
Wciskasz lekko hamulec i zmieniasz przerzutką bezproblemowo biegi. |
Nie bardzo rozumiem. Jeździłem rowerami z przerzutką i żeby zmienić bieg, to trzeba było pedałować, żeby łańcuch przeskoczył po zębatkach. Po co tu wyłączać silnik do zmiany biegu?
I dotyczy to tylko rowerów napędzanych silnikiem MID. W pozostałych przypadkach bieg łańcucha nie ma znaczenia dla jazdy na silniku.
borsuk napisał/a: | Silnik nie gaśnie, po puszczeniu hamulca nadal działa |
Silnik elektryczny nie "gaśnie" Ten sam efekt masz puszczając manetkę i ponownie przyspieszając bez używania hamulca
borsuk napisał/a: | O przypadkach z zaciętą manetką niedawno była mowa. |
Zablokowana manetka w spalinówce może mieć ten sam problem.
borsuk napisał/a: | I jeszcze taki drobiazg -we wszystkich rowerach produkowanych fabrycznie takie wyłączniki są montowane |
A we wszystkich innych tego się nie montuje |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 17 Kwi, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: |
I dotyczy to tylko rowerów napędzanych silnikiem MID. W pozostałych przypadkach bieg łańcucha nie ma znaczenia dla jazdy na silniku.
|
Właśnie na takim jeżdżę. I nie wiem o co ci chodzi w tej spóźnionej polemice.
Moim zdaniem warto stosować wyłączniki w hamulcach, a twoim nie, ale po co powtarzać to do znudzenia |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Kwi, 2015
|
|
|
O nic. Doczytałem, że do zmiany przerzutki musisz wyłączać silnik i się zdziwiłem.
Każdy inny pojazd z silnikiem nie wymaga wyłączania silnika przy hamowaniu. Używanie wyłączników hamulca ma dla mnie jedynie sens w postaci wykorzystania tego do świateł STOP, ewentualnie do hamowania odzyskowego. Wyłączanie silnika uważam za zbyteczne, no ale, to tylko moje zdanie |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Każdy inny pojazd z silnikiem nie wymaga wyłączania silnika przy hamowaniu. Używanie wyłączników hamulca ma dla mnie jedynie sens w postaci wykorzystania tego do świateł STOP, ewentualnie do hamowania odzyskowego. Wyłączanie silnika uważam za zbyteczne, no ale, to tylko moje zdanie |
Proponuję wmonotować jakiegoś kolosa o mocy kilku kW w rower i nie podłączać wyłączników w klamkach hamulca i z manetką ustawioną na max spróbować awaryjnie zahamować ze znacznej prędkości... Możliwe że się uda w nic nie przywalić.
Te wyłączniki w klamkach hamulcowych masz po to by nawet trzymając manetkę w opór móc się zatrzymać bez puszczania jej w krytycznej sytuacji. Ale zaraz będzie że się wymądrzam... To samo masz np. z prawidłowym trzymaniem rąk na kierownicy samochodu (pozycja za 10 druga albo za 15 trzecia) - w awaryjnej sytuacji nieraz nie zdążysz przełożyć rąk na prawidlową pozycję by gwałtownie skręcić kierownicę jak Ci np. ktoś wyjedzie z boku.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015
|
|
|
Nie róbcie z ludzi baranów. Jakie trzymanie gazu podczas hamowania? Dzizas.
Styczniki w manetce są po to, żeby w NORMALNYM i PRAWIDŁOWYM miejskim rowerze ze wspomaganiem napęd odłączał się od razu, a nie jechał jeszcze 3-5m po zakończeniu pedałowania.
W kilku kW bajku są całkowicie niepotrzebne, kłopotliwe w montażu, zawodne. Jak ktoś chce się bawić, dłubać, podłączać - droga wolna. Jednym sie przydaje innym się nie przydaje i tyle. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015
|
|
|
Nikt normalny nie trzyma manetki do oporu w krytycznej sytuacji jednocześnie hamując dźwignią.
Co mają powiedzieć setki milionów użytkowników motocykli, skuterów, quadów spalinowych?
Jak komuś bardzo zależy, niech sobie montuje takie wyłączniki. W przepisach nigdzie nie jest napisane, że są obowiązkowe w przypadku rowerów elektrycznych.
Jak ktoś nie potrafi zdjąć "gazu" z manetki przy hamowaniu, to nawet nie powinien wsiadać na taki rower.
Przy mocnym silniku, w takiej sytuacji, gdy wyhamuje, a manetkę będzie miał otwartą i puści hamulec, to mu rower wystrzeli przed siebie, albo zwali kierowcę na glebę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|