|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Używany zestaw e-bike |
Autor |
Wiadomość |
TomekB
początkujący
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2015
|
|
|
Przed chwilą zrobiłem sobie 26 km wycieczkę. Po przejechaniu 15km wspomaganie praktycznie zanikło, ale nie rozłączyło się całkowicie. Zmierzone napięcie po dojechaniu do domu 11,9V.
Myślałem, że to wspomaganie będzie stałe do momentu odcięcia. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2015
|
|
|
Pykacz napisał/a: | ...
Oczywiście pozostaje jeszcze pytanie czy mój rower jest typowym rowerem elektrycznym . |
Typowe stoją w sklepach
Nie opłaca się przerabiać zwykły rower na elektryczny stosując silnik 250W i typowe 36, czy nawet 48V zasilania w żelach, bo taniej wyjdzie kupić taki rower w sklepie, czy jeszcze taniej na allegro.
Prawie 100% przerabianych rowerów ma dużo większe moce, napięcia i szybkości, niż dopuszczone przepisami.
Dlatego rowery Pykacza i innych nie są typowymi rowerami elektrycznymi
I duża część z nich podpada pod motorower a nawet motocykl
TomekB, to napięcie mierzyłeś pod obciążeniem, czy na luzie?
Podejrzewam, że pod obciążeniem było bliskie odcięcia, jeśli to napięcie mierzyłeś na postoju.
Ostatnio zakładam wszędzie woltomierze cyfrowe na akumulator i widzę w czasie jazdy, co się z nim dzieje na luzie i pod obciążeniem. Koszt kilkanaście złotych a bardzo pomaga w eksploatacji. |
|
|
|
|
TomekB
początkujący
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2015
|
|
|
Mierzyłem na luzie, bo z woltomierzy mam tylko multimetr i jakoś tak go przyczepiać na kierownicy to słaby pomysł.
Druga sprawa, że ten wskaźnik naładowania na panelu sterowania to coś słabo pokazuje. Po podłączeniu świeżo naładowanych aku pokazuje 3 kropki na 4, a od razu po ruszeniu spada na 1 kropkę i taż już świeci cały czas. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2015
|
|
|
Koniecznie musisz zmierzyć napięcie pod obciążeniem. O ile wskaźnikom diodowym specjalnie nie ufam, a tyle pomiar multimetrem już coś konkretnego nam pokaże.
Jakie masz ciśnienie w oponach? To tak przy okazji |
|
|
|
|
TomekB
początkujący
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015
|
|
|
Tak sobie myślę, że ten mój zestaw oryginalnie mógł jeździć na akumulatorach litowych i wtedy po pełnym naładowaniu napięcie mogło być ciut większe i może stąd ten problem ze wskaźnikiem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|