ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Używany zestaw e-bike
Autor Wiadomość
TomekB 
początkujący


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2015   

Przed chwilą zrobiłem sobie 26 km wycieczkę. Po przejechaniu 15km wspomaganie praktycznie zanikło, ale nie rozłączyło się całkowicie. Zmierzone napięcie po dojechaniu do domu 11,9V.

Myślałem, że to wspomaganie będzie stałe do momentu odcięcia.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Kwi, 2015   

Pykacz napisał/a:
...

Oczywiście pozostaje jeszcze pytanie czy mój rower jest typowym rowerem elektrycznym . :roll: :mrgreen:


Typowe stoją w sklepach :D
Nie opłaca się przerabiać zwykły rower na elektryczny stosując silnik 250W i typowe 36, czy nawet 48V zasilania w żelach, bo taniej wyjdzie kupić taki rower w sklepie, czy jeszcze taniej na allegro.
Prawie 100% przerabianych rowerów ma dużo większe moce, napięcia i szybkości, niż dopuszczone przepisami.
Dlatego rowery Pykacza i innych nie są typowymi rowerami elektrycznymi ;)
I duża część z nich podpada pod motorower a nawet motocykl ;)

TomekB, to napięcie mierzyłeś pod obciążeniem, czy na luzie?
Podejrzewam, że pod obciążeniem było bliskie odcięcia, jeśli to napięcie mierzyłeś na postoju.
Ostatnio zakładam wszędzie woltomierze cyfrowe na akumulator i widzę w czasie jazdy, co się z nim dzieje na luzie i pod obciążeniem. Koszt kilkanaście złotych a bardzo pomaga w eksploatacji.
 
 
TomekB 
początkujący


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2015   

Mierzyłem na luzie, bo z woltomierzy mam tylko multimetr i jakoś tak go przyczepiać na kierownicy to słaby pomysł.

Druga sprawa, że ten wskaźnik naładowania na panelu sterowania to coś słabo pokazuje. Po podłączeniu świeżo naładowanych aku pokazuje 3 kropki na 4, a od razu po ruszeniu spada na 1 kropkę i taż już świeci cały czas.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Kwi, 2015   

Koniecznie musisz zmierzyć napięcie pod obciążeniem. O ile wskaźnikom diodowym specjalnie nie ufam, a tyle pomiar multimetrem już coś konkretnego nam pokaże.
Jakie masz ciśnienie w oponach? To tak przy okazji ;)
 
 
TomekB 
początkujący


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

Tak sobie myślę, że ten mój zestaw oryginalnie mógł jeździć na akumulatorach litowych i wtedy po pełnym naładowaniu napięcie mogło być ciut większe i może stąd ten problem ze wskaźnikiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group