ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka bms 10s na 7s
Autor Wiadomość
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 16 Maj, 2015   

tas napisał/a:
BMSy pracują na konkretne napięcia i konkretne 'S-ki'. Nie mniej i nie więcej jak zostały zbudowane.
A przeróbki tych urządzeń i inne dziadowanie zostawcie,.....

* Chętnie skorzystam z gotowego, jezeli masz pewny BMS na 8S w cenie poniżej 100zł.

WojtekErnest napisał/a:
.... bo nie ma kontroli choćby sumy napięć dla danego pakietu.
Nawet jesli dla prób np jako ZEWNETRZNY BMS jest używany swiadomie do pakietu czasem 7S a czasem 10S, zdecydowanie proponował bym nie rozpatrywać takich rozwiązań w stalym pakiecie.
Niech "S-ki" się zgadzaja.....

* Myślę że każda ładowarka do dowolnych akumulatorów bez problemu kontroluje napiecie na akumulatorach. Ładowarki do żeli po osiągnięciu max napięcia też obnizają napięcie. Jako ciekawostkę podam że "testowo" przeprowadziłem ładowanie ponad 41.70V pakietu 36V/10S (tyle daje moja ładowarka max), ładowarką do żeli na 36V. O dziwo ładowarka działała bez problemu w trybie CV (prąd z 300mA/41,7V spadł do 50mA/41,99V).
* BMS na stałe będzie zespolony z nową baterią 8S 29V nominal, 33,6V max dlatego istotne jest prawidłowe i bezproblemowe działanie 8S.

Adam Wysokiński napisał/a:
...
Te bmsy od kolegi qaz33 to proste urządzenia. Jest to ich zaleta a nie wada. Składają się z szeregu modułów tak jak słynny omezowac. Te bardziej zaawansowane są obsługiwane przez specjalizowane układy scalone wielokanałowe. Tutaj są proste ograniczniki napięć, które podają wynik swojego pomiaru na transoptor. Wejścia transoptorów są podłączone pod te układziki kontrolujące a wyjścia są połączone szeregowo i podają sygnał odcinający na FETy. W takim układzie za wysokie lub za niskie napięcie wyłącza transoptor ( jeden z szeregu) i układ odcina zasilanie. Zwarcie transoptora (jednego lub kilku) powoduje niewrażliwość tego kanału. Wtedy oczywiście nie można podłączać tam ogniwa bo nie jest chronione.

* "słynny omezowac" to tylko zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatorów. Ja potrzebuję pełnego i pewnego BMS'a!, gdyż rower jest uzywany nawet przez 8 letnie dzieci.
* W BMS'ie gaz33 (i nie tylko) zastanawia mnie tylko, którędy płynie prąd ładowania/rozładowanie między "P"/"C" a ostatnią baterią w szeregu, przy niepełnej liczbie baterii? Bateria posiada oryginalny termistor i dobrze by było uruchomić go na BMS'ie
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015   

tkoko napisał/a:
W BMS'ie gaz33 (i nie tylko) zastanawia mnie tylko, którędy płynie prąd ładowania/rozładowanie między "P"/"C" a ostatnią baterią w szeregu, przy niepełnej liczbie baterii? Bateria posiada oryginalny termistor i dobrze by było uruchomić go na BMS'ie

Prąd płynie zawsze tak samo: od plusa ostatniej w szeregu baterii do minusa pierwszej przez tranzystory mocy i szeregowy rezystor zabezpieczjący przed zwarciem. Dla obwodu rozładowania jest kilka tranzystorów mocy połączonych równolegle ("P"), a dla ładowania jeden tranzystor ("-C").
Większość BMSów, które testowałem nie wymaga żadnych przeróbek. Po prostu nie uwzględniają ogniw, które nie są podłączone. Nie jest to wada, bo BMS ma kontrolować stan ogniw, a nie stan okablowania lub poprawność ich podłączenia.
Oczywiście usuwamy ogniwa od strony plusa.
Większość BMSów nie kontroluje napięcia sumarycznego. Za napięcie odpowiada ładowarka. W lepszych ładowarkach napięcie można sobie samemu ustawić. Nie zapominajmy, że dla baterii Li-Ion zmniejszenie napięcia ładowania ogniwa o 0,1V oznacza dwukrotne zwiększenie ilości cykli przy spadku pojemności o 10%.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Maj, 2015   

Pewny jesteś, że prąd płynie od plusa do minusa? ;)
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015   

zeeltom, dokładnie to samo od razu pomyślałem :P
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015   

Ktokolwiek ma jakieś pojęcie o elektronice wie że tak się przyjęło i trzeba tak zakładać a jak jest naprawde to nie powinno nikogo interesować :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group