|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przeróbka bms 10s na 7s |
Autor |
Wiadomość |
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 16 Maj, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | BMSy pracują na konkretne napięcia i konkretne 'S-ki'. Nie mniej i nie więcej jak zostały zbudowane.
A przeróbki tych urządzeń i inne dziadowanie zostawcie,..... |
* Chętnie skorzystam z gotowego, jezeli masz pewny BMS na 8S w cenie poniżej 100zł.
WojtekErnest napisał/a: | .... bo nie ma kontroli choćby sumy napięć dla danego pakietu.
Nawet jesli dla prób np jako ZEWNETRZNY BMS jest używany swiadomie do pakietu czasem 7S a czasem 10S, zdecydowanie proponował bym nie rozpatrywać takich rozwiązań w stalym pakiecie.
Niech "S-ki" się zgadzaja..... |
* Myślę że każda ładowarka do dowolnych akumulatorów bez problemu kontroluje napiecie na akumulatorach. Ładowarki do żeli po osiągnięciu max napięcia też obnizają napięcie. Jako ciekawostkę podam że "testowo" przeprowadziłem ładowanie ponad 41.70V pakietu 36V/10S (tyle daje moja ładowarka max), ładowarką do żeli na 36V. O dziwo ładowarka działała bez problemu w trybie CV (prąd z 300mA/41,7V spadł do 50mA/41,99V).
* BMS na stałe będzie zespolony z nową baterią 8S 29V nominal, 33,6V max dlatego istotne jest prawidłowe i bezproblemowe działanie 8S.
Adam Wysokiński napisał/a: | ...
Te bmsy od kolegi qaz33 to proste urządzenia. Jest to ich zaleta a nie wada. Składają się z szeregu modułów tak jak słynny omezowac. Te bardziej zaawansowane są obsługiwane przez specjalizowane układy scalone wielokanałowe. Tutaj są proste ograniczniki napięć, które podają wynik swojego pomiaru na transoptor. Wejścia transoptorów są podłączone pod te układziki kontrolujące a wyjścia są połączone szeregowo i podają sygnał odcinający na FETy. W takim układzie za wysokie lub za niskie napięcie wyłącza transoptor ( jeden z szeregu) i układ odcina zasilanie. Zwarcie transoptora (jednego lub kilku) powoduje niewrażliwość tego kanału. Wtedy oczywiście nie można podłączać tam ogniwa bo nie jest chronione. |
* "słynny omezowac" to tylko zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatorów. Ja potrzebuję pełnego i pewnego BMS'a!, gdyż rower jest uzywany nawet przez 8 letnie dzieci.
* W BMS'ie gaz33 (i nie tylko) zastanawia mnie tylko, którędy płynie prąd ładowania/rozładowanie między "P"/"C" a ostatnią baterią w szeregu, przy niepełnej liczbie baterii? Bateria posiada oryginalny termistor i dobrze by było uruchomić go na BMS'ie |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2015
|
|
|
tkoko napisał/a: | W BMS'ie gaz33 (i nie tylko) zastanawia mnie tylko, którędy płynie prąd ładowania/rozładowanie między "P"/"C" a ostatnią baterią w szeregu, przy niepełnej liczbie baterii? Bateria posiada oryginalny termistor i dobrze by było uruchomić go na BMS'ie |
Prąd płynie zawsze tak samo: od plusa ostatniej w szeregu baterii do minusa pierwszej przez tranzystory mocy i szeregowy rezystor zabezpieczjący przed zwarciem. Dla obwodu rozładowania jest kilka tranzystorów mocy połączonych równolegle ("P"), a dla ładowania jeden tranzystor ("-C").
Większość BMSów, które testowałem nie wymaga żadnych przeróbek. Po prostu nie uwzględniają ogniw, które nie są podłączone. Nie jest to wada, bo BMS ma kontrolować stan ogniw, a nie stan okablowania lub poprawność ich podłączenia.
Oczywiście usuwamy ogniwa od strony plusa.
Większość BMSów nie kontroluje napięcia sumarycznego. Za napięcie odpowiada ładowarka. W lepszych ładowarkach napięcie można sobie samemu ustawić. Nie zapominajmy, że dla baterii Li-Ion zmniejszenie napięcia ładowania ogniwa o 0,1V oznacza dwukrotne zwiększenie ilości cykli przy spadku pojemności o 10%. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015
|
|
|
Pewny jesteś, że prąd płynie od plusa do minusa? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015
|
|
|
zeeltom, dokładnie to samo od razu pomyślałem |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2015
|
|
|
Ktokolwiek ma jakieś pojęcie o elektronice wie że tak się przyjęło i trzeba tak zakładać a jak jest naprawde to nie powinno nikogo interesować |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|