ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie napięcie zasilania - jak bardzo szkodliwe ?
Autor Wiadomość
wapn 
początkujący


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: L-wo
  Wysłany: Sob 27 Cze, 2015   Wysokie napięcie zasilania - jak bardzo szkodliwe ?

Witam,

Mam pomysł zbudować bateryjkę z akumulatorów Turnigy (19,8V; 4,5Ah; Lifepo4). Bateryjka była by taka: Turnigy (19,8V; 4,5Ah; Lifepo4). Razem 8 sztuk, 4 złączone szeregowo (19,8V * 4 = 79,2V) i dwa rzędy równoległe (4,5Ah * 2 = 9,0Ah).


Mam sterownik o zakresie działania 48V-84V, czy napięcie znamionowe nie rozwali mi sterownika?
Czy zakup tak dużych baterii (6s2p) ma sens?
Czy wymagany jest jakiś specjalny BMS, działający z wyższymi napięciami?
Przy silniku Nine Continent RH2806 (10x6) wymiana kabli i wszelkie zabezpieczenia silnika to dla mnie jasna sprawa. Pozostaje kwestia czy wyższe napięcie nie zaszkodzi w dłuższym rozrachunku silnikowi mimo zabezpieczeń? Przewidziane max napięcie dla tego silnika to 72V.

Nie zamierzam jeździć na max mocy, po prostu taki układ akumulatorów jest dla mnie najbardziej optymalny ekonomicznie.

Pozdrawiam.
 
 
Owen27 
początkujący


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

Maksymalnie będziesz miał 100,8V, szczeże wątpie, że sterownik to wytrzyma, do tego dobrą praktyką jest zostawiać sobie zapas napięcia na elementach. Musiałbyś wymienić kondensatory i tranzystory wykonawcze na wyższe napięcie (nie wiem czy nie jeszcze coś). BMS musisz mieć na 24s, on normalnie już jest przystosowany do takich napięć, silnik powinien dać rade, jego maks napięcie zależy od emalji na zwojach.

Ja sobie teoretyzuje, musiał by się jeszcze wypowiedzieć ktoś kto się już z czymś takim bawił.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

Owen27 napisał/a:
Maksymalnie będziesz miał 100,8V

Niby gdzie takie napięcie? :roll:

4 złączone szeregowo (19,8V * 4 = 79,2V) i to jest prawda.
W momencie gdy będą naładowane na maks sterownik zobaczy 86.4V i bez kłopotu to wytrzyma...

A wracając do pytań autora. Czy zakup takich baterii ma sens? Wszystko zależy od ich użytkowania i czego od nich oczekujesz.
Bms wystarczy na 24S dostosowany do lifepo4

Napięcie silnikowi nie zaszkodzi, tylko konieczne będzie zabezpieczenie bo przy takim napięciu * zakładam 45A sterownik = 3,5kW, to jest już raczej maks dla tego silnika i tylko chwilowo.

Jak zamierzasz to ładować?
 
 
Owen27 
początkujący


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015   

Przepraszam, nie zauważyłem, że chodzi o lifepo4 :oops:
 
 
wapn 
początkujący


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: L-wo
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

Oczekuję zasięgu 40km+, przy jeździe do 40km/h (+ pedałowanie). Jakby złożyć taką bateryjkę to razem mam 720Wh - dla mnie w sam raz. Duże prędkości nie są mi potrzebne.

Co do sterownika to jest on na 45A. Jest to dokładnie ten model:
http://nexun.pl/sklep/ste...1500w-48v-.html

Co do ładowania, nie mam pojęcia jaka ładowarka się nada. Póki co ładowarki nie szukałem. Macie coś na oku dla takiej baterii?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

Pamiętaj ze do ładowarki koniecznie musi być bms.

Ale ogólnie ciężko będzie się zmieścić w 720Wh przy zasięgu 40km+ przy 40kmh. Będzie na styk wręcz.
 
 
wapn 
początkujący


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: L-wo
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

"Do ładowarki musi być BMS" - czyli 1 BMS połączony z baterią i inny BMS połączony z ładowarką?

Nie ogarniam :neutral:
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

Jeden BMS i do ochrony cel i do ładowania ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Szaczek 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Police
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015   

Cytat:



"Do ładowarki musi być BMS" - czyli 1 BMS połączony z baterią i inny BMS połączony z ładowarką?



Nie ogarniam


Ogólnie baterię, bms (dostosowany do batki lifepo4), ładowarka do aku lifepo4 zbudujesz i połączysz jak TU
_________________
Obecnie jeżdżę na: Fedora
 
 
wapn 
początkujący


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: L-wo
Wysłany: Wto 30 Cze, 2015   

Cytat:
W momencie gdy będą naładowane na maks sterownik zobaczy 86.4V i bez kłopotu to wytrzyma...


Dlaczego zobaczy akurat 86.4V?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Cze, 2015   

wapn napisał/a:
Cytat:
W momencie gdy będą naładowane na maks sterownik zobaczy 86.4V i bez kłopotu to wytrzyma...


Dlaczego zobaczy akurat 86.4V?


24S * 3.6V na celę = 86.4V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group