|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wysokie napięcie zasilania - jak bardzo szkodliwe ? |
Autor |
Wiadomość |
wapn
początkujący
Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Sob 27 Cze, 2015 Wysokie napięcie zasilania - jak bardzo szkodliwe ?
|
|
|
Witam,
Mam pomysł zbudować bateryjkę z akumulatorów Turnigy (19,8V; 4,5Ah; Lifepo4). Bateryjka była by taka: Turnigy (19,8V; 4,5Ah; Lifepo4). Razem 8 sztuk, 4 złączone szeregowo (19,8V * 4 = 79,2V) i dwa rzędy równoległe (4,5Ah * 2 = 9,0Ah).
Mam sterownik o zakresie działania 48V-84V, czy napięcie znamionowe nie rozwali mi sterownika?
Czy zakup tak dużych baterii (6s2p) ma sens?
Czy wymagany jest jakiś specjalny BMS, działający z wyższymi napięciami?
Przy silniku Nine Continent RH2806 (10x6) wymiana kabli i wszelkie zabezpieczenia silnika to dla mnie jasna sprawa. Pozostaje kwestia czy wyższe napięcie nie zaszkodzi w dłuższym rozrachunku silnikowi mimo zabezpieczeń? Przewidziane max napięcie dla tego silnika to 72V.
Nie zamierzam jeździć na max mocy, po prostu taki układ akumulatorów jest dla mnie najbardziej optymalny ekonomicznie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Owen27
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015
|
|
|
Maksymalnie będziesz miał 100,8V, szczeże wątpie, że sterownik to wytrzyma, do tego dobrą praktyką jest zostawiać sobie zapas napięcia na elementach. Musiałbyś wymienić kondensatory i tranzystory wykonawcze na wyższe napięcie (nie wiem czy nie jeszcze coś). BMS musisz mieć na 24s, on normalnie już jest przystosowany do takich napięć, silnik powinien dać rade, jego maks napięcie zależy od emalji na zwojach.
Ja sobie teoretyzuje, musiał by się jeszcze wypowiedzieć ktoś kto się już z czymś takim bawił. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015
|
|
|
Owen27 napisał/a: | Maksymalnie będziesz miał 100,8V |
Niby gdzie takie napięcie?
4 złączone szeregowo (19,8V * 4 = 79,2V) i to jest prawda.
W momencie gdy będą naładowane na maks sterownik zobaczy 86.4V i bez kłopotu to wytrzyma...
A wracając do pytań autora. Czy zakup takich baterii ma sens? Wszystko zależy od ich użytkowania i czego od nich oczekujesz.
Bms wystarczy na 24S dostosowany do lifepo4
Napięcie silnikowi nie zaszkodzi, tylko konieczne będzie zabezpieczenie bo przy takim napięciu * zakładam 45A sterownik = 3,5kW, to jest już raczej maks dla tego silnika i tylko chwilowo.
Jak zamierzasz to ładować? |
|
|
|
|
Owen27
początkujący
Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 28 Cze, 2015
|
|
|
Przepraszam, nie zauważyłem, że chodzi o lifepo4 |
|
|
|
|
wapn
początkujący
Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015
|
|
|
Oczekuję zasięgu 40km+, przy jeździe do 40km/h (+ pedałowanie). Jakby złożyć taką bateryjkę to razem mam 720Wh - dla mnie w sam raz. Duże prędkości nie są mi potrzebne.
Co do sterownika to jest on na 45A. Jest to dokładnie ten model:
http://nexun.pl/sklep/ste...1500w-48v-.html
Co do ładowania, nie mam pojęcia jaka ładowarka się nada. Póki co ładowarki nie szukałem. Macie coś na oku dla takiej baterii? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015
|
|
|
Pamiętaj ze do ładowarki koniecznie musi być bms.
Ale ogólnie ciężko będzie się zmieścić w 720Wh przy zasięgu 40km+ przy 40kmh. Będzie na styk wręcz. |
|
|
|
|
wapn
początkujący
Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015
|
|
|
"Do ładowarki musi być BMS" - czyli 1 BMS połączony z baterią i inny BMS połączony z ładowarką?
Nie ogarniam |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015
|
|
|
Jeden BMS i do ochrony cel i do ładowania |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Pon 29 Cze, 2015
|
|
|
Cytat: |
"Do ładowarki musi być BMS" - czyli 1 BMS połączony z baterią i inny BMS połączony z ładowarką?
Nie ogarniam |
Ogólnie baterię, bms (dostosowany do batki lifepo4), ładowarka do aku lifepo4 zbudujesz i połączysz jak TU |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
wapn
początkujący
Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Wto 30 Cze, 2015
|
|
|
Cytat: | W momencie gdy będą naładowane na maks sterownik zobaczy 86.4V i bez kłopotu to wytrzyma... |
Dlaczego zobaczy akurat 86.4V? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 30 Cze, 2015
|
|
|
wapn napisał/a: | Cytat: | W momencie gdy będą naładowane na maks sterownik zobaczy 86.4V i bez kłopotu to wytrzyma... |
Dlaczego zobaczy akurat 86.4V? |
24S * 3.6V na celę = 86.4V |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|