|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
rozjazd 40mV to duzo? |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
zadna cela nie byla uszkodzona. Poprostu BMSy aktywne tak maja. Oczywiscie maja tez swoje zalety, nie trzeba dobierac rownych celi itd. A ten wylacznik jest do nich dolaczony firmowo. Tylko ze ja tez myslalem ze to miliampery bierze i go nie uzywalem |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
To nie wina BMS tylko na pewno którejś z cel(albo coś innego żarło prąd i balansował sobie radośnie) bo jakby zbalansował wszystkie cele to po co miałby to robić jeszcze raz skoro nie ma poboru prądu?
Mogło faktycznie tak być jak piszesz ale to jakaś bezsensowna konstrukcja na to wychodzi XD
A swoją drogą przy LiPo (przynajmniej tych od Turnigy) po jeździe są tak niskie rozjazdy (przy prądzie 5C), że BMS nie ma w sumie co robić... |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
Wiem co pisze, potem doczytalem ze kazdy BMS aktywny tak ma niestety |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | zadna cela nie byla uszkodzona. Poprostu BMSy aktywne tak maja. Oczywiscie maja tez swoje zalety, nie trzeba dobierac rownych celi itd. A ten wylacznik jest do nich dolaczony firmowo. Tylko ze ja tez myslalem ze to miliampery bierze i go nie uzywalem |
Czy w opisie (datasheet) BMS'a były informacje na temat zabezpieczeń przed przeładowaniem/nadmiernym rozładowaniem baterii? Typowy BMS ma podwójne zabezpieczenia przed przeładowaniem i rozładowaniem baterii. Pierwsze (nazwę je robocze), które działa na zakresie użytkowym, czyli max ~4.2V, min ~3V (OVPR i UVPR), oraz drugie (nazwę je awaryjne)które działa na granicznych parametrach baterii, ~4.3V max i ~2.7V min (OVP i UVP), gdzie BMS powinien całkowicie wyłączyć baterię.
przykłąd
http://blvpower.en.made-i...ttery-Pack.html
Jak rozumiem wyłącznik jest tylko od sekcji balansującej. Jak działa ten BMS bez włączonego balansowania? |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017
|
|
|
tkoko napisał/a: | ... Pierwsze (nazwę je robocze), które działa na zakresie użytkowym, czyli max ~4.2V, min ~3V (OVPR i UVPR), oraz drugie (nazwę je awaryjne)które działa na granicznych parametrach baterii, ~4.3V max i ~2.7V min (OVP i UVP), gdzie BMS powinien całkowicie wyłączyć baterię.
...
|
To nie tak. OVP to napięcie, przy którym włącza się zbezpieczenie celi (albo sekcji) i baterii nie możesz dalej rozładowywać. Ta blokada trwa aż do momentu, kiedy dana cela (albo segment) osiągnie OVPR podczas ładowania, czyli jest to zwolnienie blokady (release). |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017
|
|
|
A to nie jest tak, że w aktywnych musi być jakiś procesor, a procesory niestety zawsze zużywają przynajmniej jakieś miliampery jak liczą - chyba, że właśnie się je wyłączy. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017
|
|
|
borsuk napisał/a: | ....To nie tak. OVP to napięcie, przy którym włącza się zbezpieczenie celi (albo sekcji) i baterii nie możesz dalej rozładowywać. Ta blokada trwa aż do momentu, kiedy dana cela (albo segment) osiągnie OVPR podczas ładowania, czyli jest to zwolnienie blokady (release). |
Z doświadczeń z moimi BMS'ami wynika co innego. Jak napięcie spadnie do ~3V (OVPR) BMS wyłącza dalszy pobór prądu, lecz bez obciążenia napięcie wzrasta powyżej 3V i możesz ponownie obciążyć baterię np. mniejszym prądem. Jeżeli natomiast napięcie spadnie poniżej OVP (~2.7V) to nie ma żadnej możliwości dodatkowego poboru prądu. Nawet podłączenie ładowarki nic nie daje gdyż bateria jest "całkowicie zablokowana". Dopiero zewnętrzne podładowanie padniętego ogniwa umożliwia ponowne zadziałanie BMS'a i wznowienie działania baterii w tym ładowania. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|