|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zmiana parametrów ładowarki do pakietu z 14s na 13s |
Autor |
Wiadomość |
Cruiser
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Wto 27 Mar, 2018 Zmiana parametrów ładowarki do pakietu z 14s na 13s
|
|
|
Witam ,chciałem zmienić parametry ładowarki do pakietu ,ładowarka była ustawiona na pakiet 14p czyli 58,8v , teraz potrzebuje zamienić ją na 13s i zmieniłem już napięcie potencjometrem koło bezpiecznika na 54,6v ale mam jeszcze dwa potencjometry bliżej środka i nie wiem do czego służą ale chyba do zmiany prądu ładowania ale nie jestem pewien , jak kręcę tym dolnym na maks do się wentylator włącza , może on jest od jakiegoś czujnika a ten górny nie mam pojęcia.Prosiłbym o pomoc w ustawieniu tego ponieważ nie chcę uszkodzić pakietu.Pozdrawiam
IMG_0854.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 345 raz(y) 2,49 MB |
IMG_0853.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 317 raz(y) 2,29 MB |
|
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 28 Mar, 2018 Re: Zmiana parametrów ładowarki do pakietu z 14s na 13s
|
|
|
Cruiser napisał/a: | Witam ,chciałem zmienić parametry ładowarki do pakietu |
To już było wielokrotnie omawiane np tu:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5434 |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Cruiser
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Nie 01 Kwi, 2018
|
|
|
Ok , dzięki za link , ustawione mam już prąd ładowania ale brakuje mi info ile mam ustawić prąd końcowy ładowania.Prosiłbym was o pomoc |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018
|
|
|
Chyba wbrew pozorom nie ma jednej metody, bo zmiana napięcia destabilizuje fabryczne progi max A i cc/CV. Znam przypadki gdy podłączenie sztucznego obciązenia blokuje lub uszkadza ładowarkę. Bezpieczniej byc może będzie ustawić cc/cv na ogniwie które będzie miało napięcie bliskie końcowego.
Poza tym uwaga na te ustawienia które sa też zależne od temperatury/nagrzana ładowarka. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Cruiser
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018
|
|
|
No dokładnie chcę to ustawić na ladowanym pakiecie pod koniec tylko nie wiem dokładnie kiedy i jaki prąd. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018
|
|
|
Przy 54,20 V niech by prąd byl ledwie 0,3A. Ale to nie gwarantuje ze nie zmienią sie ustawienia napiec, a poza tym niewiadomo jak to wplynie na odcinanie ladowania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Cruiser
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018
|
|
|
No to co mam w z tym zrobić?:-) |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018
|
|
|
Cruiser napisał/a: | No to co mam w z tym zrobić?:-) |
Szczerze ? Oddać elektronikowi, który to będzie umial sprawdzic i ew ustawic.
Sporo ryzykujesz... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Cruiser
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018
|
|
|
Kurde , to w takim razie będę wdzięczny jak ktoś zaoferuję taką pomoc albo powie jak to dobrze ustawić bo nie wydaje mi się żeby to było wielką filozofią. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 04 Kwi, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | ..
Sporo ryzykujesz... |
W tym konkretnym przypadku, gdy napiecie ładowarki zostało zmniejszone o ok.7% dużego ryzyka raczej nie ma. Należy tylko prąd fazy CC (potencjometr VR1) pozostawić bez zmian i podobnie prąd progowy (potencjometr VR3). Za pomocą VR3 ustawiamy wartośc prądu kiedy wyłącza się wentylator i zapala dioda LED. To może być ok.100 mA. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Cruiser
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Śro 04 Kwi, 2018
|
|
|
No to super to konkretnie panowie , bez zmian już tego nie zostawię bo kręciłem tymi zanim czytałem że lepiej zostawić , to ten prąd ładowania ustawię na 3,5A a ten końcowy na ile i jak dokładnie , bo już wszystko czeka tylko na zamontowanie a już cieplutko jest i teraz jazda bez manetki jak bez ręki |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 04 Kwi, 2018
|
|
|
Cruiser napisał/a: | No to super to konkretnie panowie , bez zmian już tego nie zostawię bo kręciłem tymi zanim czytałem że lepiej zostawić |
I to był błąd, tak nie wolno. Musisz teraz, po ustawieniu napięcia ładowarki przy odłaczonej baterii, ładować ją poprzez amperomierz, gapić sie na prąd i złapać moment kiedy wyłaczy się wentylator i zapali zielona dioda. Jak wyłaczy się za wcześnie przy większym prądzie to trzeba podkręcic, żeby to było 100 czy 200mA (u mnie jest 100mA w ładowarce 2,5A 42V). Jak osiagnie ten prąd i się nie wyłaczy to kręcisz w drugą stronę. Najwygodniej jest ładować przez podłaczony watomierz, wtedy kontrolujesz na bieżąco prąd, napięcie i jeszcze pojemnośc baterii. Zawsze polecam ładowanie przez watomierz (wydanie kilkudziesięciu zł), szczególnie przy niesprawdzonym sprzęcie. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
Cruiser
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Śro 04 Kwi, 2018
|
|
|
Kurcze , po co ja ruszałem te potencjometry, nie wiem czy to ogarnę ,watomierza nie mam niestety ,nie chciałbym uszkodzić pakietu bo kosztował mnie sporo pieniędzy ,chyba mi się nie opłaca sam za to brać ehhh |
|
|
|
|
Cruiser
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 23 Lip 2017 Posty: 277 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2018
|
|
|
Ok , ładuje tak jak mi kazałeś , mam jeden miernik podłączony do pakietu na v a drugi szeregowo na A.Mam 3.5 prąd ładowania i czekam na wyłączenie ładowarki ,jak krece tym vr3 to prad sie nie zmienia w ogole tylko wentylator zwalnia i dioda sie robi jakby bardziej zielona. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|