ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl praca

Poprzedni temat «» Następny temat
Prosba o konsultację
Autor Wiadomość
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 26 Gru, 2018   Prosba o konsultację

Dzień Dobry,
właśnie planuje układ baterii do konwersji auta osobowego w moim wypadku BMW E46 z 2002r.
Posiadam 10 modułów baterii do autobusów w moim przypadku to 7s28p.
Do celowo będą u mnie pracowały w układzie 35s56p, moduły są na ogniwach LG MG1 10A.
Ponieważ na dziś posiadam sterownik Curtis 1253, 80V 600A i silnik 80V 20KW 308A, to do testu baterie będą pracowały w układzie 21s84p.
Rozrysowałem to sobie wstępnie i mam pytanie o grubość przewodów.
Planuję dać 25mm2 do połączeń baterii i 35mm2 od zbiorczego plus i minus plus silnik i sterownik. Jak uważacie takie średnice wystarczą?
Drugie pytanie czy wystarczy zbiorczy plus i minus z każdego układu P, czy każdy moduł łączyć dodatkowo przy dodawaniu 28p + 28p(7s28p to jeden moduł z wyprowadzonym jednym plusem i minusem)?
W załączeniu wstępny rysunek.


P.S
Zdrowych i szczęśliwych Św Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku 2019.

Układ baterii.jpg
Każda szt. modułu to 7s28p 80A
Pobierz Plik ściągnięto 19 raz(y) 114,63 KB

 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1433
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 26 Gru, 2018   

Generalnie powinno laczyc sie najpierw rownolegle a potem dopiero szeregowo
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 27 Gru, 2018   

Podejrzewam że tak było by lepiej?



Cóż zrobię uniwersalną ramę i w momencie przejścia na 35S56p przełożę tylko poprzeczki.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1433
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 27 Gru, 2018   

Dokladnie, tak to powinno wygladac
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 765
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 27 Gru, 2018   

Planujesz bms czy ten scenariusz?
_________________
Rób to co kochasz!
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 27 Gru, 2018   

leszcz napisał/a:
Planujesz bms czy ten scenariusz?


Planuje coś takiego, każdy moduł 7s28p ma wyprowadzone złącze czujnika temp. i złącze na bms. Więc również zrównolegle P (28p x 3) i dam to co w linku.:
Balancer Aktywny
Sterownik max 600A czyli 600/84= 7,14 maksymalny prąd z ogniw 10A.
Standardowy pobór według tabliczki silnika 300A/84p = 3,57A.
Każdy moduł 7s dostanie bezpiecznik na każdym złączu P + i - po 100A co da max 7.14A z ogniwa.

A co powiecie na taki układ?
Oczywiście moduły najpierw połączę równolegle a potem w szereg.
W środku miejsce na radiator aluminiowy 7,8kg 33x23x10 cm na nim będzie sterownik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group