Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Bafang BBS01 nowy napęd korbowy (mid drive) |
Autor |
Wiadomość |
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014
|
|
|
Znalazłem, silniki różnią się uzwojeniem i szerokością statora. Stator wersji 36V (BBS-01) jest 5mm węższy, 24.7 mm gdy wersja 48V (BBS-02) ma 29.7 mm |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014
|
|
|
Masz jakieś fotki do wglądu. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014
|
|
|
Będę miał jak rower umyję i prowizorkę (do testów) zastąpię rozwiązaniem na dłużej
Mam nadzieję, że stanie się to w ten weekend. |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
|
|
|
|
michalg
początkujący
Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 07 Maj, 2014
|
|
|
Jak jest z oporami przy jeździe bez wspomagania tj. na samych pedałach? Tak samo, jak w normalnym rowerze, czy jednak jest wyczuwalna różnica? |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Śro 07 Maj, 2014
|
|
|
Nie odczuwam jakiegoś zauważalnego oporu przy braku zasilania czy ustawieniu poziomu PAS na 0. Jest trochę ciężej z racji dodatkowych 8kg w postaci silnika i baterii.
Z racji, że nadal rozpracowuję styl jazdy ze wspomaganiem już kilkukrotnie zdarzyło się, że ostatnie 5-10 km musiałem wracać bez zasilania. Dało się |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Śro 07 Maj, 2014
|
|
|
beazee napisał/a: | Nie odczuwam jakiegoś zauważalnego oporu przy braku zasilania czy ustawieniu poziomu PAS na 0. |
Potwierdzam, nie czuję żadnej różnicy. Zazwyczaj przynajmniej połowę trasy jadę bez wspomagania.
W moim opisie tu tabelkę z wynikami (prąd, moc itp.) uzupełniłem o jazdę na samym wspomaganiu, bez użycia manetki (trasa 3). Wygląda na to, że oprogramowanie ogranicza wtedy moc do wartości nominalnej 350W. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
gulipin
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 108 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014
|
|
|
koledzy, napiszcie jak działa pas, chodzi mi o to czy wspomaganie jest proporcjonalne do siły nacisku na pedały, czy raczej prędkości obrotowej korby? Czy wspomaganie utrzymuje się jeszcze przez chwilę po zaprzestaniu pedałowania? Czy od razu przestaje wspomagać? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014
|
|
|
To zależy od kontrolera. Najczęściej od szybkości obrotowej korby i utrzymuje się parę sekund po zaprzestaniu pedałowania. Moc wspomagania jest najczęściej regulowana w 3 poziomach. |
|
|
|
|
gulipin
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 108 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014
|
|
|
Wiem jak działa pas w takich zwykłych chińskich sterownikach - porażka, wiem też jak działa w lepszych, firmowych konstrukcjach, wspomaganie jest proporcjonalne do siły nacisku na pedały - bardzo fajnie. Pytanie jest jak działa w przypadku tych mid-drive bbs01 i bbs02??? |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014
|
|
|
gulipin napisał/a: | Wiem jak działa pas w takich zwykłych chińskich sterownikach - porażka, wiem też jak działa w lepszych, firmowych konstrukcjach, wspomaganie jest proporcjonalne do siły nacisku na pedały - bardzo fajnie. Pytanie jest jak działa w przypadku tych mid-drive bbs01 i bbs02??? |
BBS nie ma czujnika momentu obrotowego, natomiast ma dość rozbudowane sterowanie wspomaganiem z uwzględnieniem kadencji i szybkości.
Można go przeprogramować w szerokim zakresie po złączu szeregowym.
Jak dla mnie działa dobrze, lepiej od zwykłego PAS.
Niestety nie mogę go porównać z systemem Boscha (który ma czujnik momentu), ponieważ nigdy na nim nie jeździłem. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
gulipin
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 108 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014
|
|
|
Nie ma takiego efektu że nie pedałujesz a on jeszcze przez chwilę napędza koło??? |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014
|
|
|
gulipin napisał/a: | Nie ma takiego efektu że nie pedałujesz a on jeszcze przez chwilę napędza koło??? |
Ten czas jest wyraźnie krótszy, niż w typowym PASie (ale jest ) |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
smdrwf12300 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014
|
|
|
Ja do chinskiego kontrolera dorobiłem przystawkę ( ala Pikacz & Cycle Analist ) i teraz mogę dowolnie regulować czas włączenia PAS ( po zaprzestaniu pedałowania od 0.5s do 9s ) i poziom wspomagania ( 6 poziomow).Algorytm z kodem w Bascomie był zamieszczony na forum.Z pudełeczkiem śmigam już prawie 2 sezon i sprawuje się OK. |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014
|
|
|
gulipin napisał/a: | Nie ma takiego efektu że nie pedałujesz a on jeszcze przez chwilę napędza koło??? |
Jest taki moment, że przeciskając się między ciasno spakowanymi samochodami w korku lepiej jest nie obracać korbami, bo może porwać
Określiłbym ten moment na coś poniżej sekundy, może jedną całą sekundę.
Patrz 18-20 sekunda filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=OklbEnsvjQU |
|
|
|
|
|